Barbapappa som ändrar skepnad
Med över 40 års samlad erfarenhet inom journalistik, kommunikation och marknadsföring hjälper Karin Andersdotter och Minna Sundström från KarMin kommunikation stora och små företag att synas och göra avtryck.
Karmin kommunikation är en, vid första anblicken, liten byrå. Vad som inte syns på ytan är det stora register av samarbetspartners som Minna Sundström och Karin Andersdotter med sin långa branscherfarenhet knutit till sig.
– Vi samarbetar med en mängd olika fotografer, grafiska formgivare, webbproducenter och andra kreatörer. Till varje nytt projekt kan vi sätta ihop ett perfekt team som passar just det aktuella företagets stil och behov, inleder Karin.
– Det gör det enkelt att samarbeta med oss. Det krävs inga stora möten med en massa olika personer inblandade, utan det räcker att företaget kommunicerar med en av oss så ordnar vi resten, fyller Minna i.
Karin och Minna har utvecklat en arbetsmetod som de kallar Barbapappamodellen. Det betyder att de har möjlighet att svälla och krympa utifrån företagens behov och uppdragens karaktär. För kunden innebär det att man inte betalar för en större organisation än vad just deras behov av marknadsföring kräver.
– Vi jobbar med en mängd olika kommunikationslösningar och har en enorm spännvidd, vilket gör det enkelt för oss att anpassa oss och ge kunderna maximal nytta för den peng de har att spendera på marknadsföring, säger Minna.
Just flexibilitet, enkelhet och långsiktighet är begrepp som beskriver duons sätt att se på sitt uppdrag och sina kundrelationer. Denna värdegrund i kombination med bred kompetens inom både tryckt och digital produktion utmärker KarMin kommunikation.
– Vi tror att den här inställningen skapar förtroende, säger Karin, vilket de många fasta och återkommande kunderna vittnar om.
2015-04-15
Dela artikel