EM_Solings Da¨ck & Bilservice_01
3 min lästid

Däckservice och verkstad i Söderhamn

Solings Däck och Bilverkstad i Söderhamn förser sina kunder med både service, reparationer och däckhotell, alltid med ett gott humör och en service utöver det vanliga.

Solings Däck och Bilservice är en bred verksamhet med både bilverkstad och däckservice i Söderhamn. De tillhör både Däckpartner och är en Meca bilverkstad  och här finns i stort sett allt som bilägaren behöver oavsett om det handlar om däck, service eller reparationer. 


– Många kunder som kommit hit med sina däck ser då till exempel att vi också har en verkstad och återkommer när de behöver laga bilen, säger Larsa Soling som äger verksamheten. 


De tar emot personbilar av alla märken som de servar och reparerar och de har även däckservice på tyngre fordon. Under sensommaren 2020 flyttade verksamheten in i nya lokaler, som de både byggt om och renoverat för att passa verksamheten. Här har de ett stort däckhotell som rymmer cirka 4 400 däck. 




Årets företagare i Söderhamn 

Solings Däck och Bilservice är ett företag som värnar om kvalitet och ligger ständigt i framkant. Inom kort kommer de att gå utbildningar via Meca för att i framtiden även kunna förse kunder som har el- och hybridbilar med service och reparationer. Den trevliga och välbesökta verkstaden blev under förra året också utnämnda till Årets Företagare i Söderhamn.


– Det var otroligt kul och ett bevis på att vi gör något bra. Motiveringen var riktigt fin och vi allihopa fick sträcka på oss lite extra .


Röstningen skedde i första skedet på nätet och sedan genom en jury. Därefter tittade de också på ekonomin, inte bara på bokslutet, utan även hur det ser ut inför framtiden. Inom företaget råder många mjuka värden. Här finns en kundservice utöver det vanliga, samtidigt som man är mån om att personalen trivs, vilket tydligt syns i personalens utrymmen. Här finns bland annat en spelstation med TV-spel, biljard, pingis och även en plats för att umgås.




– Vi har alltid haft en bra sammanhållning inom företaget och försöker då och då hitta på saker tillsammans. Senast förra helgen var vi i fjällen tillsammans. 


Företaget har både många återkommande kunder och nya som hittar till dem. 


– Vi är kanske inte bäst och billigast men vi är trevligast! Vi försöker alltid hjälpa alla kunder så de går härifrån nöjda. Vi lägger stor vikt vid kundbemötandet och våra anställda är verkligen duktiga på det, avslutar Larsa. 


2022-06-03
Dela artikel
banner image

Sponsrade artiklar

Artiklar publicerade på webbplatsen som inte är märkta redaktionellt är betalda samarbeten.

Den här webbplatsen använder cookiesför statistik och användarupplevelse.

Enterprise Magazine använder cookies för att förbättra din användarupplevelse, för att ge underlag till förbättring och vidareutveckling av hemsidan samt för att kunna rikta mer relevanta erbjudanden till dig.

Läs gärna vår personuppgiftspolicy. Om du samtycker till vår användning, välj Tillåt alla. Om du vill ändra ditt val i efterhand hittar du den möjligheten i botten på sidan.

Cookies