Ta professionell hjälp att tvätta bilen invändigt och utvändigt, vaxa och polera, byt torkarblad och sätt i nya lampor. Diamant Car Wash erbjuder bilvård, bilverkstad, lackering, bilbärgning samt biltransport, och säljer produkter för bilvård.
– Vårt utbud sträcker sig över alla form av bilvård. Vi hjälper dig med reparationer och service. Våra arbeten har alltid två års garanti, samma gäller på reservdelarna. Vår bilverkstad är märkesoberoende så vi tar hand om alla bilmärken som finns. Vi är väldigt flexibla med vilka jobb vi kan göra. Jag är bilmänniska, förklarar Meho Zubanovic, grundare av Diamant Car Wash. Jag vet vad bilförare behöver och har byggt upp min verksamhet utifrån det.
Att kunna hålla bra priser har alltid varit en drivkraft för Meho, som har tagit det så långt att han importerar och tar fram egna bilvårdsprodukter i samarbete med ett flertal Europeiska leverantör, för vilka han också har den skandinaviska agenturen.
– Vår storlek är vår styrka och vi har kapacitet att köpa in stora mängder av bilvårdsprodukter vilket givetvis gynnar kunden i slutändan. En invändig och utvändig biltvätt kostar 370 kronor hos oss. Det är ett pris som vi har kämpat för att kunna erbjuda våra kunder och det är oslagbart på marknaden idag.
Diamant Car Wash har 22 etablerade anläggningar med ett hundratal anställda.
Mikael Kazjdan är VD för Diamant Car Wash i Segeltorp AB. Mikael och Meho träffades i en arbetsrelaterad relation när Mikael arbetat på BMW i Segeltorp. I tre år jobbade de parallellt innan Mikael tog steget över till DCW.
– Jag började som platschef. Fem år senare är jag VD för företaget. Under den här tiden har vi trefaldigat omsättningen och har nu cirka 100 personer anställda. Vi har avtal med alla de stora bilföretagen i Sverige bland annat Bavaria, Bilia och Upplands motor. Vi tänker inte stanna här. Vi fortsätter framåt, säger Mikael.
DCW ansvarar för flera stora bilföretags rekonditionering av bilar. En framgångssaga som bygger på hårt arbete, en förmåga att bygga starka relationer, att inte kompromissa vad gäller kvalitet, samt hitta förutsättningar att erbjuda bästa bilvård till marknadens mest tillgängliga priser.
– Våra kunder ringer till oss och säger att de vill ha bilen hämtad, tvättad och levererad ett specifikt datum. Vi tar hand om hela processen från att bilen kommer in till kund. Vi gör i ordning bilen till nyskick och håller den här till den ska bli såld. Den levereras till kund i det skick som både bilfirman och dess kund önskar.
Meho har själv lärt upp sina 98 anställda. Han skrattar och berättar att vem som helst av dem gärna kan få utmana honom i vilken form av bilservice som helst. Han svarar upp till kraven.
Företaget har växt snabbt. God service sprider sig via mun till mun-metoden.
– Hos oss går allt smidigt och enkelt, vi säger aldrig nej, säger Meho. Vi levererar alltid över 100 procent!