Dela artikel

En stjärna på entreprenadhimlen

FÅR Entreprenad är ett Stockholmsföretag med plåtslageriverkstad i Länna och verkstad i Nynäshamn. Teamet arbetar med tätskikt av olika slag, byggnation, snickerijobb, takläggning, snöröjning och plåtslageri. Genom åren har många privatpersoner, bostadsrättsföreningar och fastighetsägare anlitat företaget som har ett gott rykte om sig.

Takläggaren och snickaren Roine Östlund blev företagare redan som 20-åring, och har nu över trettio års branscherfarenhet. I dag har hans företag, FÅR Entreprenad, all den kapacitet som behövs för att klara av både stora och små jobb. Uppdragen varierar stort, men på sistone har plåtjobben dominerat.  
  – Det beror nog på att det inte finns tillräckligt med plåtslagare i Nynäshamn, många beställningar kommer därifrån. Men vi har även sysslat med annat, såsom att lägga helfalsade tak och bandtäckningar över ett 1 500 kvadratmeter stort område. Det var ett jättejobb, säger Roine tacksamt.

För att kunna erbjuda sina kunder bästa möjliga service betraktar entreprenören samtliga uppdrag som likvärdiga. Tack vare skickliga underleverantörer kan FÅR Entreprenad erbjuda kunder lönsamma och effektiva helhetslösningar. Roine Östlund har genom åren samarbetat med några av branschens bästa plåtslagare, montörer, snickare och andra skickliga hantverkare. Den bästa reklamen för FÅR Entreprenad är att jobben håller hög kvalitet. 

  – Jag ser alltid till att lämna varje projekt med hedern i behåll. Det hjälper mig att sova ordentligt på nätterna, ler han.

Jobben ökar hela tiden och Roine Östlund söker därför nu efter någon som kan hjälpa honom att hålla i trådarna. Han tillhör den skara hantverkare som inte drar sig för att rycka ut dygnet runt om så krävs. 

  – Tänk dig själv, man blir ju jätterädd om det plötsligt börjar regna in i köket. Oss kan du kontakta även mitt på natten. 
  FÅR Entreprenad har en egen plåtverkstad och kan därför även rätta till fel, inte bara stoppa exempelvis läckage. Det är guld värt för kunden.

  – Kunderna är otroligt nöjda och glada med vår service, avslutar Roine Östlund.

2015-03-06