Dela artikel

Enkel systemtjänst underlättar ditt arbete

Post-It-lapparnas tid är förbi. Det företag som vill arbeta kostnadseffektivt och medvetet ska använda sig av affärsstödjande datasystem där all information kommer till rätt ställe på en gång. Ända sedan 1985 har Altiva hjälpt sina kunder att effektivisera alltifrån fakturahantering till internkommunikation.


Grundtanken är enkel. Genom att använda sig av ett skräddarsytt webbsystem kan man spara tid och pengar. Dessutom medför det en avsevärd åtstramning av företagets pappersförbrukning som helt klart är bra för miljön.
– Altiva är framför allt en systemleverantör av en tjänst kan användas av många olika företag och organisationer. Med vårt system kan man förenkla och tydliggöra informationsvägarna så att exempelvis ett kundärende inte skickas runt utan hamnar på rätt bord direkt, säger Mats Lindbärg, delägare i Altiva.
Själva produkten är en molnbaserad tjänst. Det innebär att kunden inte behöver installera något på sina egna servrar. Altiva står för all drift. För kunden är detta en liten investering med märkbara effekter.
– Du behöver inte göra någon investering utöver att du köper vårt system. I praktiken innebär det att man som ny kund är i gång redan efter några timmar, berättar Hans Tjernlund, även han delägare i företaget.
Altiva har varit en etablerad aktör i branschen ända sedan 1985. Förmodligen är det en förklaring till att företaget har avtal med flera stora kunder som Storstockholms brandförsvar, Göteborgs Stadsmission och Vänersborgs kommun.
– Det här är ingen rocket science, vi erbjuder helt enkelt ett system som gör det enklare för våra kunder!

2013-04-08