F45 & Beckham
F45 Training med partners som bland annat Mark Wahlberg och David Beckham i spetsen har nått stora framgångar med sina träningsstudios...
Concreate är företaget som utför fogfria golv och golvutjämning i krävande miljöer av alla dess slag. Från industrilokaler till köpcentrum. Som en kostnadseffektiv, enkel men samtidigt tålig lösning lämpar sig dessa golv också för profilreklam.
– Golvet är världens bästa exponeringsyta. Ögat söker sig ofta till det område där vi går och därför passar det så bra att placera logotyper, bilder och texter även under våra fötter. Det mesta är möjligt att åstadkomma med vårt designgolv som har utvecklats för just det här ändamålet, säger Andreas Engström.
Men han menar att också annan information kan med fördel placeras i golvet som vägvisare eller markering av utrymningsvägar.
Under senare tid har arkitekter fått upp ögonen för golvets möjligheter i offentliga miljöer. Därför har Concreate tagit fram två produktserier för publika golv med olika färg, struktur och karaktär. Valmöjligheterna är många.
– Man säger alltid att ett golv ska hålla i 20–25 år vilket naturligtvis är bra på ett sätt. Men vem vill egentligen ha ett golv så länge? Det är snarare fördelaktigt att för en billig peng kunna förnya och byta ut sina golv, menar Andreas.
På Concrete uppmuntrar man sin personal till att våga testa sig fram till nya resultat. Andreas Engströms övertygelse är att nya idéer ofta föds ur misstag och att företagets framtida verksamhetsområden kommer just ur de kreativa försöken.
– Genom att aktivt prova sig fram hittar man nya användningsområden och lösningar. Och tack vare vårt samarbete med marknadens ledande materialleverantörer kan vi kombinera de bästa produkterna för varje kund. På så vis lever våra golv upp till högt ställda miljö- och kvalitetskrav.
Sponsrade artiklar
Artiklar publicerade på webbplatsen som inte är märkta redaktionellt är betalda samarbeten.