Dela artikel

Firman som håller vad den lovar

Aspuddens Rörservice AB är ett relativt nystartat VVS-företag på stark frammarsch. Med stor yrkeskunskap, goda kontakter i branschen och framförallt med kundens behov i centrum tar sig företaget an vitt skilda uppdrag. Både enskilda VVS-jobb, men också i större omfattning på helentreprenad.

Företagets grundare och verkställande direktör, Kim Karlsson, tror att framgångarna främst beror på omsorgen om kunden.
   – Vi prioriterar alltid den kund vi för tillfället arbetar för. Vi avslutar våra jobb och lämnar ingen i sticket. Om det blir problem tar vi på oss att lösa dem, även om det resulterar i en förlustaffär för oss, säger han.

Alla sorters uppdrag med samma lugn
Aspuddens Rörservice tar sig an både stora företagskunder och mindre jobb åt privatpersoner. De arbetar med alla typer av VVS-installationer. Värme, vatten och avlopp och även en del med inomhusklimat i form av komfortkyla. Helentreprenad har de kapacitet för och Kim berättar att hans kontaktnät i branschen är stort och väletablerat. Det består av en mängd målare, plattsättare, elektriker och byggare, som alla delar hans kundorienterade uppfattning om hur ett bra arbete ska utföras.
   – Den senaste veckan har vi avslutat ett badrum i Nyköping, vi har utfört ett värmeventilsbyte åt en bostadsrättsförening i Alvik, byggt ett diskrum åt en restaurang på Södermalm och är i full gång med bygget av en vindsvåning i Aspudden, berättar han.

Kim Karlsson utstrålar lugn när han redogör för det intensiva arbetsschemat och han berättar att företagets filosofi är ärlighet. Att kunderna ska känna sig trygga i all kontakt med Aspuddens Rörservice är centralt. Från det första mejlet till dess att arbetet är utfört som avtalat.
   – En kund ska inte tveka att ringa mig klockan åtta på kvällen om det behövs. Jag kanske inte alltid kan svara, men möjligheten ska finnas där, säger Kim.

En ljus framtid till mötes
Omsättningen har ökat i rasande takt och Kim Karlsson vill anställa fler duktiga montörer för att kunna möta marknadens behov av god VVS-service. Han ser särskilt fram emot att kunna ta sig an fler privatkunder. Vid den första kontakten är det vanligt att kunder frågar om företaget tar på sig jobb för privatpersoner. Den frågan vill Kim i framtiden oftare kunna svara ja på.
   – Alla kunder är lika viktiga för oss, det är viktigt att alla får hjälp, säger Kim Karlsson.
   Avslutande ord som väl förmedlar själva kärnan i företagarens yrkesgärning.


2014-11-25