Till-El AB har ett brett utbud av tjänster som innebär att deras kunder kan göra sin verksamhet både tillgänglig och säker.
Deras helhetskoncept innebär att de såväl levererar, installerar och underhåller inom ett brett utbud av både produkter och tjänster. Här anlitas de av sina kunder för tjänster inom tele-, data-, larm- och elanläggningar.
– Vi tycker om att vara delaktiga i jobb ända från start och vara en del av projekt, planering och design, säger Joackim Franzen.
Joackim som är ägare till Till-El är både driftig och kunnig. Trots att han bara är 25 år har han redan hunnit driva företaget under fem år och dessförinnan jobbat som anställd inom samma bransch.
Företaget jobbar mot både privatpersoner och framförallt företag, då många hantverkare vänder sig till Till-El AB för att hyra in deras tjänster och expertis. Mestadels anlitas de för jobb inom Stockholmsområdet men verkar även i hela Mälardalen. Det händer också att de då och då tar på sig jobb längre bort.
– Bland annat har vi varit på Gotland och det är otroligt roligt att åka iväg för att utföra ett jobb.
Uppdragen är varierande och kan röra sig om alltifrån traditionella elinstallationer i olika miljöer till larmanläggningar för brand, drift, utrymning, överfall och inbrott. De installerar och underhåller även anläggningar med passagesystem, kodlås och porttelefon.
En favorit hos Joachim är att få jobba med projekt som innefattar kök och badrum.
– Då får man jobba mycket med funktionalitet och design, vilket är både intressant och roligt.
För att kvalitetssäkra alla arbeten som de utför använder de material och utrustning från etablerade och välkända varumärken och grossister.
Joackim berättar att det är en föränderlig bransch och att de inom företaget alltid håller sig väl uppdaterade,
– Jag ser alltid till att ligga i framkant gällande olika styrsystem för till exempel lampor och appar. Personligen är jag väldigt intresserad av ny teknik.
Joackim har idag fyra anställda där alla är certifierade och har lång erfarenhet av yrket. I framtiden hoppas han att företaget kan expandera så han kan anställa fler.
– Jag har hittat bra anställda som jag trivs väldigt bra tillsammans med och jag hoppas att vi kan växa ytterligare i framtiden.
När man som kund ska anlita en elektriker kan det vara svårt att direkt veta vem man ska vända sig till men det finns flera punkter att gå efter.
– Först och främst är det viktigt att vara ute i god tid när man ska anlita en elektriker. Det är också bra att ta in offerter från flera, olika och jämföra dem. Ta även reda på om de är certifierade för att jobba med elektronik. Man kan också ta in referenser och se så de har rätt erfarenhet för jobbet som de ska anlitas för.
Joackim berättar att det är viktigt att de som hantverkare har en bra kommunikation med kunderna och det är något som de håller hårt på inom företaget, vilket också kan vara ett resultat av alla nöjda kunder som de haft genom åren.
– Genom att föra en bra kommunikation med kunderna undviker man missförstånd. Vi är också alltid noggranna, punktliga och enkla att ha att göra med och det är något vi ofta får höra av våra kunder, avslutar Joackim.