162063 SP
162063 SP0
162063 SP1
162063 SP
162063 SP0
162063 SP1

Hemtjänst med unik kompetens

Splendida är ett hemtjänstföretag vars namn står för kvalitet och trygghet. Två hörnstenar är vällagad och näringsrik mat samt kompetent personal vars arbete präglas av respekt för kundernas integritet med fokus på den livskvalitet alla människor har rätt till.

Utöver hemtjänst, avlösnings- och ledsagarservice inom Stockholm Stad erbjuder Splendida även personlig assistans över hela landet. Grundare och vd är Carina Mannberg, en ambulans- och narkossjuksköterska med lång erfarenhet av olika chefstjänster inom vård och omsorg.

– Vårt mål är att leverera tjänster av hög kvalitet baserad på det biståndsbeslut kunden fått, förklarar Carina som tycker att Splendida utmärker sig genom att alltid hålla vad de lovar.

Engagerad och kompetent personal och samordnare är en viktig faktor för en framgångsrik verksamhet med nöjda och trygga kunder. Carina är själv mycket noga när hon rekryterar och gör allt hon kan för att se till att medarbetarna mår bra. Hon är även övertygad om att ett seriöst företag med gott rykte attraherar kompetent personal som stannar länge. Ytterligare något som borgar för kundernas trygghet.

Den personliga integriteten och kontinuitet är andra viktiga ledstjärnor.

– Vi får aldrig glömma att vi är besökare i privata hem och att allt vi gör ska präglas av respekt för kundens individualitet, förklarar Carina.

För att se till att kunderna får kontinuitet i sin omsorg kontrollerar hon statistik över schemaläggning. På så sätt kan hon försäkra sig om att de känner igen personalen som kommer.

Unikt för verksamheten är också tonvikten på hur mycket vällagad och näringsrik mat betyder för hälsa och livskvalitet.

– Vi gör allt vi kan för att få laga maten hemma hos våra kunder. Dofterna från matlagningen ger de allra flesta god aptit, säger Carina.

För anhöriga som vårdar svårt sjuka eller funktionshindrade i hemmet erbjuder Splendida avlösning.

– Det är oerhört viktigt för att man ska orka, säger Carina.

Att kunderna kan kontrollerar verksamhetens kvalitet är viktigt för henne.

– Socialstyrelsen gör brukarundersökningar som vi länkar till via vår blogg när de kommer ut och uppmanar alla våra kunder och deras anhöriga att läsa dem noga. På bloggen ger vi också löpande information om verksamheten, berättar hon.

En transparent verksamhet leder till tillit och goda relationer, menar Carina och avslutar:

– För att våra kunder ska känna sig trygga är det viktigt att vi är tillgängliga och att vi ger dem sanningsenlig information om exakt det vi kan erbjuda dem. Vårt uppdrag är ett av samhällets viktigaste.

2016-04-01
Dela artikel
banner image

Sponsrade artiklar

Artiklar publicerade på webbplatsen som inte är märkta redaktionellt är betalda samarbeten.

Den här webbplatsen använder cookiesför statistik och användarupplevelse.

Enterprise Magazine använder cookies för att förbättra din användarupplevelse, för att ge underlag till förbättring och vidareutveckling av hemsidan samt för att kunna rikta mer relevanta erbjudanden till dig.

Läs gärna vår personuppgiftspolicy. Om du samtycker till vår användning, välj Tillåt alla. Om du vill ändra ditt val i efterhand hittar du den möjligheten i botten på sidan.

Cookies