En marknad i förändring men behovet består
Sveriges väg mot fossilfria transporter är tydlig. Elektrifieringen påverkar hela fordonsbranschen men för förare inom lantbruk, bygg, entreprenad, skog och serviceverksamheter ser behoven annorlunda ut. Här krävs fordon som klarar tuffa miljöer, långa dagar och full last även där laddinfrastruktur saknas.
Det är i den verkligheten som Isuzu D-Max hör hemma. Det är där pickupen bevisat sin plats, inte genom löften utan genom leverans.

Förankrade i kundens vardag
Per Håkansson, som är märkeschef på Isuzu Sverige, är uppväxt på en gård och vet exakt vad som krävs av en pickup när underlaget sviktar eller draget måste räcka till.
“Jag lärde mig köra traktor tidigt,” säger han. “Och det sitter i. Jag vet hur en arbetsdag ser ut ute i verkligheten. Det är därifrån vi utgår när vi jobbar med Isuzu i Sverige.”
På Isuzu Sverige har man byggt upp en kommunikation som börjar där kunderna befinner sig, ute på gården, i skogen eller på bygget, vilket syns i materialet. “För oss handlar det om att förstå vad pickupföraren verkligen behöver, både i sin vardag och i sitt arbete. Vilka krav som styr besluten, vilka funktioner som efterfrågas och hur vi kan möta det i vår kommunikation på bästa sätt.”

En pickup som klarar mer utan att kosta mer
Isuzu D-Max är byggd för att klara nordiska förhållanden. Med fyrhjulsdrift, generös markfrigång och en dragkapacitet på upp till 3,5 ton är den ett pålitligt val för förare som behöver mer än bara transport.
Samtidigt är det ett val som går att räkna hem. Pickupkunder som kör D-Max uppskattar bra driftsekonomi, låg miljöpåverkan samt Isuzus rykte om lång livslängd och hög driftsäkerhet.
För den som har extra höga krav på framkomlighet finns även D-Max i specialversioner, framtagna tillsammans med Arctic Trucks, AT33 och AT35, anpassade för verkligt tuff terräng.

Först med fyrhjulsdriven elpickup och redo för nästa steg
Isuzu är först i Sverige med att lansera en eldriven pickup med fyrhjulsdrift. Att kombinera 3,5 tons dragkapacitet med eldrift gör det möjligt för kunder att möta både miljömål och vardagliga arbetskrav. Den eldrivna D-Max gör det möjligt för fler att välja pickup, särskilt för
inköpare där hållbarhetsmål styr fordonsvalen. Här möts verkliga prestandakrav med elektrisk drivlina i en lösning som fungerar i praktiken.
“Vi är inte först för att följa trenden,” säger Per. “Vi är först med en pickup med fyrhjulsdrift som faktiskt klarar jobbet, även som eldriven.”

Därför väljer svenska förare Isuzu
Isuzus tillväxt i Sverige beror på ett tydligt och bestående behov: en pickup som levererar hög kapacitet, låg miljöpåverkan och kostnadseffektiv drift. Det är egenskaper som är lika viktiga för småföretag som för stora koncerner och för alla som behöver ett fordon som fungerar varje dag.
Pickupkunder ställer höga krav och D-Max är byggd för att motsvara dem. Det gäller oavsett om uppdraget handlar om att dra tungt i snö, lasta stort i ojämn terräng eller köra långt mellan jobb.

D-Max är för dig som kräver mer av din pickup
Isuzu D-Max används av förare som behöver kapacitet, tillförlitlighet och mångsidighet - både i jobbet och i sin övriga livsstil. Den passar där andra fordon får vända: i skogen, i snömodden, på byggarbetsplatsen eller på landsvägen med full last.
Med nya eldrivna alternativ och fortsatt fokus på kundens vardag visar Isuzu att vägen till framgång inte behöver vara komplicerad, bara relevant.
