Marena & Kenneth
Dela artikel

ifairs – Digitala mässor med sociala möten

Lite snabbare än väntat föstes vi alla ut i den digitala gemenskapen på grund av corona. Vi börjar att någorlunda acklimatisera oss till den nya tillvaron, där vissa ligger i framkant och andra fortfarande kämpar med grundläggande digitala begrepp.

Vi har tagit ett titt på ifairs, en virtuell plattform, som öppnar upp en helt ny värld för virtuella och hybrida events. Allt från stora mässor till mindre sammankomster kan göras både levande och engagerande i ifairs. Vi kan enkelt att logga på mässan medans vi sitter hemma i soffan med en cappuccino i handen.


Presenteras vi för den virtuella möjligheten, är det faktiskt högst spännande och givande att via ifairs lätt deltaga på olika events både i arbetet och privat. Vi ser helt plötsligt en "hållbar framtid". Du kan engagera dig med blivande kunder och stärka samarbetet med dina nuvarande. Du kan också skapa helt oväntade möten. ifairs ger möjlighet att få en direkt dialog med en VD för en stor koncern. Något som antagligen skulle vara väldigt mycket svårare på en fysisk mässa.


Digitala montrar 

Som företag har du en egen digital marknadsplats, där du presenterar dina produkter och kanske live-streamar direkt från fabriken. Du kan direkt se de kunder som närmar sig och visar intresse. Det handlar om att optimera alla möjligheter på en digital mässa som faktiskt inte är möjlig på en fysisk. I detta kan man givetvis förlänga intresset med att skicka ut fysiska goodiebags etc. Du kan jobba med din företagspresentation på ett helt annat sätt i hög prestanda och med genuin förväntan.


ifairs är en plattform som vilken enkel social media som helst. Du kopplar snabbt och lätt ihop dig med rätt personer och företag samtidigt som du blir underhållen, överraskad och engagerad i möjligheterna av ifairs, både på mobilen och datorn.


Grundidén blev till ett förverkligande när många fysiska möjligheter försvann på grund av pandemin, från inställda event till större sammankomster. Vi såg en potential i en virtuell event-marknad. Något som expanderade väldigt snabbt men samtidigt kändes lite gammaldags. Vi skapade därför en plattform som revolutionerar virtuella mässor och som är modern samtidigt som den är enkel att använda och förstå, säger Kenneth Alfelt som är en av grundarna.


Framtidens mässor 

Idag har ifairs skapat samarbeten med flera olika mässor och branscher.


– Under 2020 har många events flyttats från fysisk till hybrid eller helvirtuellt, och vi tror på att 2021 är ett år då många nya event och utställningar kommer att skapas. Även sådana mässor där det tidigare har funnits ett kostnadsproblem. Tack vare den teknologiska lösningen som vi erbjuder kan även dessa mässor organiseras på ett mera kostnadseffektivt sätt säger Kenneth.


Engagemang 

– Vi tror att våra användare vill bli underhållna, engagerade, positivt förvånade och framförallt snabbt kunna skapa kontakter. Vår plattform tillgodoser behoven hos både utställare och besökare på ett kreativt och innovativt sätt, säger ifairs vd Marena Christensen.




www.ifairs.com

2021-04-06

Sponsrade artiklar

Artiklar publicerade på webbplatsen som inte är märkta redaktionellt är betalda samarbeten.

Den här webbplatsen använder cookiesför statistik och användarupplevelse.

Enterprise Magazine använder cookies för att förbättra din användarupplevelse, för att ge underlag till förbättring och vidareutveckling av hemsidan samt för att kunna rikta mer relevanta erbjudanden till dig.

Läs gärna vår personuppgiftspolicy. Om du samtycker till vår användning, välj Tillåt alla. Om du vill ändra ditt val i efterhand hittar du den möjligheten i botten på sidan.

Cookies