Dela artikel

Kompetent och prisvärt sedan 1973

Orazio Bil & Plåt AB i Västberga är en auktoriserad märkesverkstad för Alfa Romeo och Fiat. Men här har man koll på betydligt fler bilmärken än dessa två. Och oavsett vilken bil det är som man utför service, byter däck eller utför fyrhjulsmätning på är det uppdrag med hög kvalitet till ett bra pris som gäller.

Bilservice, mekaniska arbeten, motorrenoveringar och plåt- och lackarbeten. Däckbyten, balansering och fyrhjulsmätning, liksom AC-kylning och vinderutelagningar och byten. På Orazio Bil & Plåt kan kunden få hjälp med det mesta och bästa i bilväg, och detta i kombination med verkstadens höga kompetens har gjort att man expanderat sedan starten för över 40 år sedan.
– Har kunderna väl kommit hit blir de kvar, de tycker att de får en bra service. Och oftast blir kunderna kvar i generationer. När kundernas barn växer upp och skaffar körkort och bil kommer de också hit, berättar Joachim Erös som är ägare och driftchef på Orazio Bil & Plåts sedan 2011.


Han har dock varit med och drivit verksamheten sedan 2006 och successivt köpt loss den av den tidigare ägaren Orazio Vignuolo, som också är hans svärfar.
– Orazio startade verksamheten från grunden 1973. Sedan dess har vi arbetat upp oss och i dag är vi åtta till nio anställda i företaget. Orazio har sedan starten arbetat med försäkringsbolag och det har varit ett stort inslag för honom. Trygg-Hansa var en av hans största kunder och han var mycket uppskattad av dem. Det började där, kan man säga, berättar Joachim Erös, som kom in i företaget 1999.


Här ska kunden känna att de får valuta för pengarna. Orazio Bil & Plåt är inte särskilt dyra vilket gör bolaget väldigt konkurrenskraftiga, liksom det faktum att allt finns under samma tak.
– Vi klarar att hålla i alla arbeten trots att vi är ganska små. Men vi är samtidigt väldigt personliga. Hit kommer kunderna inte bara och lämnar bilnycklarna och går igen, utan vi har mer kontakt med våra kunder, säger Joachim Erös.


Han tror på att kunna erbjuda kunden en personligare service och att kunna uppmärksamma på sådant som kunden kanske inte lagt märke till.
– Om man har bokat en service eller kommer in för att byta en glödlampa, kanske vi upptäcker något mer. Då försöker vi alltid påtala det för kunden så att de får lite mer.
Och att hålla en god kvalitet på arbetet är en självklarhet.
– Vi gör alltid kunden nöjd i slutändan och om de påtalar att de inte är nöjda med något får de givetvis komma tillbaka. Vi arbetar tills kunden är nöjd!

2014-04-11