Dela artikel 3 min lästid

Kvalitativ bilverkstad i Salem/Rönninge

Hagmans Bilservice är en bilverkstad där kunden kan få en helhetslösning. Här får kunderna mer än bara service på sin bil. – Vi är Stockholms mest rekommenderade bilverkstad. Förutom att göra ett bra jobb så servar vi också våra kunder, säger Cvijetin Grujicic.

Trygghet, gott bemötande och kvalitet är några ord som genomsyrar bilverkstaden i Salem/ Rönninge. Verkstaden håller dessutom konkurrenskraftiga priser, utan att tumma på noggrannheten i arbetet som utförs. Här utförs alla typer av service, allt ifrån glas till maskinskador, dessutom både däckservice och däckhotell. Nyligen har personalen också börjat samarbeta med en lackfirma för att kunna erbjuda sina kunder en bekväm och komplett lösning. De har också avtal med de flesta försäkringsbolag. Verkstaden är ackrediterad både via Swedac och Autoexperten, vilket gör att den kan ta emot och jobba med både nyare och äldre bilar.



– Vi har heltäckande garantier som gör att kunderna kan känna sig trygga när de lämnar bilen hit, säger Cvijetin Grujicic som tillsammans med Maid Hamzic äger verksamheten.


Den som lämnar in sin bil för lagning eller på service kan också få låna en ersättningsbil av företaget. En annan tjänst inom service som företaget tillhandahåller är de att de kan hjälpa sina kunder med bärgning om de blir stående efter vägen. De kunder som har tecknat assistansförsäkring kan då få hjälp vart de än befinner sig i Sverige. 



Månar om kundens plånbok 

Till företaget kommer både privat- och företagskunder, som består av alltifrån mindre hantverksföretag till större entreprenadföretag som äger många bilar. Bakom Hagmans Bilservice finns en lång erfarenhet då båda ägarna har jobbat inom branschen i många år, innan de valde att driva eget. 




– Vi hade haft ambitionen att starta något eget under flera år men hittade inte rätt lokaler. Till slut lyckades vi hitta det här företaget som vi tog över 2014. Vi fick en bra start då företaget var väl inarbetat och hade drivits av familjen Hagman sedan 80-talet. 


Inom företaget råder många mjuka värden och Cvijetin förklarar att de är måna om kundens plånbok. 


– Om det gäller säkerhetsutrustning som måste bytas rekommenderar vi alltid att de gör det men gäller det andra skavanker kan vi till exempel laga istället för att sätta dit nya delar. Kunderna känner sig trygga i att vi vägleder dem med vilka åtgärder man kan göra för att bilen ska rulla vidare. Vi får ofta höra av kunderna att de betalar mycket mindre hos oss än hos andra verkstäder, avslutar Cvijetin.


2022-08-03