Polis Emma - krönika
Kan jag snälla få prata med dig igen, för du va så bra att prata med.
Att inte stagnera i kunskaperna, det är viktigt för Tor som är en servicemänniska uti fingerspetsarna.
– Det gäller att få göra något nytt och lära sig nya saker hela tiden. Jag vill inte bara hamna i ett fack, säger han.
Offentliga sektorn, företag, butiker och hotell utgör den största delen av städföretagets kundkrets. Läkerol arena, vars mattor servas av Berggrens Mattvätt & Städservice sedan flera år, är bara en av många regelbundna företagskunder. Sedan några år tillbaka är företagets tjänster tillgängliga även för privatpersoner. Exempelvis är hans företag ensam om att erbjuda mattvätt på orten. Nya kunder tillkommer i princip alltid på rekommendationer.
– Och när man har hållit på så pass länge som vi har vet många vilka vi är och söker upp oss när de behöver hjälp, berättar Tor.
En glad kund är mottot för Berggrens Mattvätt & Städservice.
– Nöjda kunder återkommer. Därför skriver jag aldrig avtal, jag föredrar en öppen och rak kommunikation i stället. Det ska vara enkelt för kunden!
Golvskötsel och underhåll är något av en nisch. Tor har ägnat sig åt detta redan innan han startade eget och har gedigen kunskap på området, vilket material det än gäller.
Sponsrade artiklar
Artiklar publicerade på webbplatsen som inte är märkta redaktionellt är betalda samarbeten.