154063 Michelin0
154063 Michelin
154063 Michelin0
154063 Michelin
Dela artikel

Mobiliteten är mottot

Michelin Nordic är inget vanligt däckföretag, utan ingår i en större koncern som startades av bröderna Michelin år 1889, och som även har skapat den världskända restaurang- och hotellguiden. Att verka för kundens mobilitet är mottot för både däckföretaget och guiderna.

Svart och runt av gummi, hur svårt kan det egentligen vara med däck kanske du tänker, men då är det bäst att tänka om. Däck är i själva verket en komplex produkt som kräver imponerande kunskap i hela produktionsledet och utförlig kundinformation. Det vet Michelin, som nyligen klassades som ett av Sveriges starkaste varumärken. Den klassiska Michelingubben, som funnits med sedan slutet av 1800-talet, och en rykande färsk nordisk Michelinguide, som även finns som en gratis-app, bidrar till att stärka varumärket.

Michel Pfeiffer, marknadschef med fokus på Michelin personbilsdäck, och presschefen Lotta Wrangle beskriver Michelin som ett innovativt företag med en stark ingenjörskultur. Forskning och utveckling är en självklar del av verksamheten och en stor del av budgeten läggs på detta.
   – Michelin står för spetskompetens och våra medarbetares passion för kvalitet genomsyrar hela företaget. Vi kompromissar inte med vår målsättning att tillverka de bästa produkterna och om det kräver att gå ner på detaljnivå så gör vi det, säger Michel Pfeiffer.

Passionen och den långa branscherfarenheten har tveklöst placerat företaget bland världens tre ledande däckaktörer. Här tror man på att arbeta mot kunden snarare än att glänsa i biltidningarnas däcktester. Produktionen av kvalitativa och säkra däck börjar oftast med gedigen research om kundernas faktiska körvanor och behov för att kunna erbjuda en passande lösning för varje enskild kund. På så vis kan man erbjuda däck för alla.
  – Vi kan erbjuda den bästa lösningen för varje konsument. Michelin är vårt premiummärke och sedan har vi även så kallade second line- och third line-märken att välja mellan för mer priskänsliga konsumenter, avslutar Michel Pfeiffer.

2015-06-08

Sponsrade artiklar

Artiklar publicerade på webbplatsen som inte är märkta redaktionellt är betalda samarbeten.

Den här webbplatsen använder cookiesför statistik och användarupplevelse.

Enterprise Magazine använder cookies för att förbättra din användarupplevelse, för att ge underlag till förbättring och vidareutveckling av hemsidan samt för att kunna rikta mer relevanta erbjudanden till dig.

Läs gärna vår personuppgiftspolicy. Om du samtycker till vår användning, välj Tillåt alla. Om du vill ändra ditt val i efterhand hittar du den möjligheten i botten på sidan.

Cookies