Löwengrip
Från bloggare till influencer och superentreprenör. En resa som fostrat en kvinnlig entreprenör med en enormt stark förankran...
Efter åtta år i eventbranschen är Jenny Huttons nätverk stort och hon arbetar bara med personal som har det där speciella drivet i sig. Dels är det gamla kollegor sedan åren som eventvärdinna, dels nya förmågor. Renommé Eventpersonal är ett alternativ till den annars ofta så bristfälliga eventvärlden. Här ser man till att verkligen läsa in sig på det evenemang man medverkar på och ger 100 procent. Det gör att man passar perfekt för exempelvis mässor som kräver att eventpersonalen ska kunna svara på de frågor som besökarna har.
– Vi är snabba på att lära in nya saker och läser alltid in oss om företaget, till exempel på deras hemsida. Vi ser alltid till att kunna hänvisa till rätt person om det kommer frågor utöver de vanliga. Genom att kunna svara på grundläggande frågor som ständigt återkommer sparar vi på den ordinarie personalens energi. Vi skjutsar in dem som verkligen är potentiella köpare och de som bara går runt och tittar blir trevligt bemötta och kommer att komma ihåg företaget, säger Jenny.
Anlitar man Renommé Eventpersonal kan man räkna med engagerad personal som är serviceminded och inte slappar till sig, som de större eventbolagen ibland tenderar att göra. Har man rullande kontrakt med 500 demonstrationer med stora och betydande företag i kundkretsen finns det en risk att man blir mätt.
– De behöver inte kämpa, till skillnad mot mig. Varje kund som jag får är en stor seger och är så viktig för mig. I den här branschen är det inte bäst att välja de största.
Sponsrade artiklar
Artiklar publicerade på webbplatsen som inte är märkta redaktionellt är betalda samarbeten.