EM_ICAskafferiet
3 min lästid

Personlig känsla på ICA Nära Skafferiet i Kungälv

Med fin service och bra priser bjuder ICA Nära Skafferiet i Kungälv in till en butik som det både är enkelt och går smidigt att handla i.

ICA- butiken i Kungälv som har drivits av samma ägare i 30 år är en personlig och kundnära butik. Kanske är det just det som har gjort ICA Nära Skafferiet i Kungälv till den populära butik som den är idag trots att flera större livsmedelsbutiker finns runtomkring.


– Vi har mycket kunder och många av dem är stamkunder som vi fått en fin relation till, tack vare att vi driver en mindre och mer familjär butik. I många fall känns det som man snarare är en stor familj än butiksbiträde och kund, säger Lasse som tillsammans med Helena startade butiken för 30 år sedan. 


I butiken som har över 600 kunder om dagen råder en trevlig atmosfär och en personlig känsla, där kunderna alltid står i fokus. 


– Den personliga kontakten är det som gör butiken unik. Vi känner våra kunder väl och målet för oss är att de ska känna sig trygga och ge dem en varm känsla när de handlar ur vårt breda sortiment, säger Marina som jobbat i butiken i 13 år.


Kvalitativa råvaror i Kungälv

ICA Nära Skafferiet är en fin lite matbutik med alla färskvaror som man kan tänkas behöva. 


– Jag ser oss som en kompletteringsbutik och vi jobbar ständigt på att bli ännu bättre på det vi gör. Vårt mål är att alltid leverera kvalitativa råvaror tillsammans med ett fint bemötande. Våra kunder ska alltid känna sig hemma i butiken, säger Lasse. 


I butiken jobbar ett sammansvetsat gäng, som brinner för vad de gör. 


– Vi är ett härligt gäng som trivs väldigt bra att jobba med varandra, säger Marina.


ICA Nära Skafferiet vill gärna visa kunderna vad som händer i butiken och är flitiga på att använda sociala medier där de gör filmer och inlägg. Butiken har ett personligt uttryck, som genomsyras av såväl butikens inredning som deras produkter. 


– I större butiker lägger man inte samma fokus på kund som vi gör, menar Marina.


Lasses mål med butiken är inte att bygga ut och bli större, utan snarare bibehålla den genuina känslan av att vara en kundnära butik med personlig känsla. 


– Jag hoppas verkligen att butiken får leva kvar i framtiden, även om det är tuff konkurrens, avslutar Lasse.

2022-03-17
Dela artikel
banner image

Sponsrade artiklar

Artiklar publicerade på webbplatsen som inte är märkta redaktionellt är betalda samarbeten.

Den här webbplatsen använder cookiesför statistik och användarupplevelse.

Enterprise Magazine använder cookies för att förbättra din användarupplevelse, för att ge underlag till förbättring och vidareutveckling av hemsidan samt för att kunna rikta mer relevanta erbjudanden till dig.

Läs gärna vår personuppgiftspolicy. Om du samtycker till vår användning, välj Tillåt alla. Om du vill ändra ditt val i efterhand hittar du den möjligheten i botten på sidan.

Cookies