Carolina Gynning
Under ytan av en passionerad och strukturerad entreprenör.
Att driva städföretag kräver sin kvinna och städning är en konst, menar Dorota.
– Man måste vara välorganiserad för att uppnå rätt resultat. Man kan inte debitera hur många timmar som helst, det gäller att vara effektiv, säger Dorota.
Hon lär upp alla sina medarbetare och gör sedan uppföljande kvalitetskontroller för att alla ska arbeta på samma sätt för att det utförda arbetet alltid ska uppfylla samma standard. Att resa dit kunden finns är ytterligare en service som Dorota tycker att ett städföretag ska kunna ha. På Innova åker man till och med båt för att nå den överenskomna städdestinationen.
– Exempelvis arbetar vi på Tranholmen året om, men mellan april och slutet av oktober tar vi båten dit eftersom bron tas bort för att båtar ska kunna passera obehindrat, förklarar Dorota.
Innova Servicebolag har genomgått omvandlingen från enskilt företag till aktiebolag. Dorota, som har fyra anställda, känner sig redo att ta sig an mer kontorsstädning. I dagsläget domineras kundkretsen av privatpersoner, och en hel del villastädningar blir det.
– Vi brukar underhålla varannan vecka för att kunden vill ha ordning och reda hemma, säger Dorota som menar att det mest är barnfamiljer som vill ha tid till annat som vill ha hjälp med städningen.
Vill man ha ett personligt städföretag där städerskan håller koll på barnens namn och som man kan sms:a mitt i natten med sina önskemål är det definitivt Innova man ska satsa på.
– Jag tror inte att kunder vet hur bra de har det hos ett mindre städföretag jämfört med ett stort.
Sponsrade artiklar
Artiklar publicerade på webbplatsen som inte är märkta redaktionellt är betalda samarbeten.