135215mandoly
Dela artikel

Rätt varumärke och budskap till rätt kund

Att hjälpa företag att bli starkare och tydligare på marknadskommunikation är startegiska kommunikationsbyrån Mandolys expertområde. Om du når ut tydligare förstår också din potentiella målgrupp ditt varumärke bättre. Mandoly guidar dig rätt till framgång.

Den visuella kommunikationen är Mandolys starka sida, liksom att hitta de specifika strategierna som krävs för att kunden ska uppnå sina målsätt-ningar. I en tid då fler företag lämnar tryckta medier till förmån för digitala motsvarigheter har även Mandoly gått över till att ha den tryckta verksamheten mest som ett komplement.
– Vi levererar strategiskt smarta lösningar med fokus på kvalitet och målgrupp, till verksamheter som är intresserade av att växa och ta mer marknadsandelar än sina konkurrenter. Vi är en byrå vars kapacitet ökar för varje dag som går, berättar Mattias Axelsson som driver byrån.
Verksamheten består av marknads-föring, design, grafisk form, strategi, analys samt webb och mobil. När det kommer till design gör byrån exempelvis många mobilanpassade hemsidor,
då är det responsive design som gäller. Det innebär att hemsidans layout formar sig efter skärmstorlek.
– Den är alltid kant i kant, oavsett om du befinner dig på en mobil, läsplatta, laptop eller projektor.
Konceptuell design i samband med kampanjer är ett vanligt åtagande för trion på Mandoly.
– När det är kampanj behöver man oftast få någonting som ingen annan har gjort. Vi kan bygga vad som helst och kommer över på strategiarbete eftersom vi sitter med kund och försöker komma fram till vad vi ska göra och ta vägen, förklarar Mattias.

Kundens tankar och värdegrunder är språngbrädan för den brainstorming som trion håller i tillsammans med andra kompetenta samarbets-partners.
– Vi bygger ofta ett konceptuellt tänk. Det kan vara en tävling inför en kampanj, man integrerar olika sociala kanaler och skapar en bra spridning – målgruppen ska i sin tur sprida detta vidare själva.

2013-11-07

Sponsrade artiklar

Artiklar publicerade på webbplatsen som inte är märkta redaktionellt är betalda samarbeten.

Den här webbplatsen använder cookiesför statistik och användarupplevelse.

Enterprise Magazine använder cookies för att förbättra din användarupplevelse, för att ge underlag till förbättring och vidareutveckling av hemsidan samt för att kunna rikta mer relevanta erbjudanden till dig.

Läs gärna vår personuppgiftspolicy. Om du samtycker till vår användning, välj Tillåt alla. Om du vill ändra ditt val i efterhand hittar du den möjligheten i botten på sidan.

Cookies