EM_Autoparken_03

Sportbilar med kvalitet

Hos AutoParken kan bilentusiasterna hitta sportbilar med kvalitet. Företaget som drivs av far och son har själv ett stort intresse för bilar och här värnar de både om goda kundrelationer och att leverera hållbara bilar.

Det var ett brinnande bilintresse som fick far och son, Michael och Nima Rafiei att starta AutoParken under 2016.


När Nima fick idén om att starta en bilfirma diskuterade han det med sina pappa Michael. Sedan dröjde det inte mer än tre månader innan de gjort slag i saken och slog upp dörrarna till AutoParken. Eftersom de båda alltid haft en stort intresse för märket Porsche och tyska sportbilar i allmänhet blev det också inriktningen för det nystartade företaget. Porsche är numera stommen bland de olika sportbilsmärkena de erbjuder till sina kunder.


– Vi har alltid gillat Porsche och den fantastiska kvalitet och överkomliga ägandekostnader märket medför, säger Nima.



Kunder från hela Sverige 


AutoParken erbjuder sportbilsintresserade kunder högkvalitativa fordon samtidigt som servicen är snabb och personlig. Deras ledord är att det ska vara smidigt, tryggt och enkelt.


– Vi vill inte bli som de stora firmorna där man som kund kan komma in i bilhallen och får stå och vänta länge,  utan vi vill ge dem riktigt bra upplevelser och snabb service på ett personligt plan, menar Nima.


De flesta kunder hos AutoParken är män i 40-års åldern och uppåt, som ofta har stor kunskap om Porsche, då många har ägt en eller flera bilar av märket tidigare. Deras kunder kommer från hela Sverige och som sett bilarna i annonser på Blocket eller någon annan sajt.


På alla bilar som säljs lämnar AutoParken garantier, vilket ger en trygghet för kunden. De har också bra samarbeten med andra företag som utför service och rekond.


Bilträffar med kunderna 


Bilhallen rymmer ett brett sortiment, allt ifrån Mercedes C-klass till ombyggda racingbilar. 

De importerar bilar från olika länder, bland annat Tyskland och de är alltid noggranna med vilka bilar de tar in.


– Vi kollar upp bilen väldigt noga och jag åker ofta ner själv och tittar på bilen innan den transporteras till oss. Vi lägger mycket fokus på bilens historik för att vara säkra på att våra bilar håller högsta klass, säger Michael.


Förutom att importera bilar som de säljer i bilhallen tar de även på sig försäljningsuppdrag åt kunder.


AutoParken har också startat en egen bilgrupp, Kungsbackas Sportvagnssällskap, dit kunderna som köper en bil blir inbjudna.


– Det är en grupp där vi ibland träffas med våra bilar, äter tillsammans och kör en sväng, vilket är både uppskattat och roligt, säger Nima.



Bilförsäljning med personlig känsla 


För AutoParken som handplockar varje bil de tar in med stor noggrannhet har potential att växa men deras största fokus är att fortsätta hitta de rätta bilarna.


– Vi skulle kunna öka i omsättning men det är inte vårt mål att expandera, utan vi vill hellre fokusera på att ta in de rätta bilarna till våra kunder, säger Nima.


Hos AutoParken råder en personlig känsla med kunderna och de driver verksamheten efter mottot att ärlighet varar längst.


– Det ska kännas rätt att komma hit och vi är oss själva mot alla våra kunder och jag tror att det är den stora skillnaden på oss gentemot större firmor, avslutar Nima.

Läs mer...

2021-05-12

EM_Bygg & Akustikservice_01

Bred yrkeskompetens under ett och samma tak

Artikel Bygg & Akustikservice AB har en imponerande mix av anställda inom olika hantverksgrupper som besitter stor yrkeskompetens. Med lång erfarenhet och mycket kunskap erbjuder de sina kunder totalentreprenad...
Em_Gigs for her_02

Vägen till jämställdhet och inkludering går genom ett sunt ledarskap

Artikel Gigs for her AB hjälper företag att sätta sin plattform för jämställdhet och inkludering, Genom att ge företag stöd i organisationsutveckling och genom att göra jämställda och inkluderande rekryteringar...
  • AUTOPARKEN
  • Tel: 031-21 30 33
  • Adress: Kabelgatan 2M, 434 37 Kungsbacka
_webb_BI1

CAIA Cosmetics

Skönhet är bra självkänsla och ett vackert leende enligt grundarna av det nya raketvarumärket inom smink: CAIA Cosmetics.

EM_georg-wikman_01

Mannen bakom Kan Jang

Georg Wikman är grundaren bakom hälsopreparaten Arctic Root, Kan Jang, Chisan och  nya Adapt-serien.

EM_peter-svensson_05

Fotar världens kändisar

Fotografen och regissören Peter Svenson har en lång meritlista och är ett sant bevis på att om man tror på sig själv och sina drömmar kan man nå hur långt som helst.

Arkiv

© 2021, Enterprise Magazine