EM_Trinity_01
3-5 min lästid

Trinity Service – kranbilar med Stockholms bästa servicekänsla

Trinity Service är ett ungt bolag med framtiden för sig. Med entreprenören och eldsjälen Kristian Kaare i spetsen uträttar man stordåd på Stockholms marknad för tunga och krävande transporter med kranbil. Med sex bilar och en servicekänsla utöver det vanliga gör man dag för dag stockholmarnas liv lite enklare.

Blixtsnabb kranbilsservice


Kristian Kaare är en entreprenör som vet vad han vill. När han väl kommit på att han vill göra något blir det ofta precis så. Efter att ha lyckats stort i säkerhetsbranschen, bland annat som vaktchef på Stureplansgruppen och med egna bolaget Trinity Security, har han nu intresserat sig för transportsektorn. 


Med Trinity Service erbjuder han blixtsnabb och säker kranbilsservice över hela Stockholmsregionen – ett koncept som verkligen vunnit stockholmarnas hjärtan. 


“Vi kommer samma dag!”


Vad är då hemligheten bakom succén? Frågar man Kristian själv är han övertygad om att den kan sammanfattas med tre ord: säker service direkt. “Vi är så mycket snabbare och mer serviceinriktade än andra bolag”, förklarar han:


Det får jag höra hela tiden. Kunder berättar att de med andra firmor fått vänta tre veckor på en kranbil, medan de hos oss fått hjälp redan samma dag eller dagen efter. Vi försöker alltid lösa uppgiften, det är det viktigaste för oss.


Ett jobb för problemlösare


Kranbilsförare är ett jobb för problemlösare. Ingen uppgift eller arbetsdag är den andra lik. Platserna man arbetar på är lika varierande som det gods som kunderna ålägger en att flytta. Som Kristian förklarar det är man hantverkare snarare än chaufförer. 


“Det vi transporterar är kranen”, resonerar han. “Sedan gör vi ett jobb med den på plats, oavsett om det handlar om montage, att lasta av eller flytta tungt. Så vi är hantverkare med stort yrkeskunnande, det är det som gör oss så säkra. ”


“Vårt motto: riktigt bra service som står ut!”


Att jobbet ställer stora krav på såväl flexibilitet, problemlösningsförmåga och servicekänsla råder det inga tvivel om. Och det är just det som Kristian gillar allra bäst. “Det är ganska rogivande för mig att få ett problem och sedan lösa det”, förklarar han.


Jag har alltid varit den som kommit in först och gått hem sist, och jag har alltid brunnit för att ge riktigt bra service som sticker ut. Det mottot jobbar vi efter varje dag.



Med Gröna Lund som arbetsplats


Bland kunderna finns förstås privatpersoner som behöver hjälp att köra hem eller flytta skrymmande gods som till exempel bänkskivor, spabadkar, byggmaterial eller tunga möbler. Men också stora företag som Bauhuas och Grön Lund.


Vi kör minst en gång i veckan åt Bauhaus när det kört ihop sig för dem. Och Gröna Lund hjälper vi mycket. Vi transporterar allt möjligt skrymmande gods till och från deras förråd, till exempel de stora dekorationerna till Halloween och Oktoberfest och när de ska köra julbord. Och det var vi som byggde tunneln till bergochdalbanan Monster. 


Både bättre och säkrare


För privatpersoner kan en kranbil från Trinity Service vara det som gör att man får in den nyinköpta bänkskivan i lägenheten eller kan placera attefallshuset där man vill ha det på tomten. Att försöka sig på den typen av jobb på egen hand kan bli både farligt och dyrt. 


“Då är det bättre att man ringer oss”, konstaterar Kristian. “Med våra bilar och vårt kunnande kan vi enkelt ta in det genom fönstret eller via balkongen. Eller lyfta in det direkt på tomten om kunden bor i villa. Det blir mycket bättre och framför allt säkrare.”


Stora framtidsplaner


Men framtiden då? För Kristian finns ingen tvekan. Han vill bygga vidare på allt han och kollegorna lyckats med så här långt. Svaret kommer därför blixtsnabbt: 

 

Klart att vi ska expandera! Jag försöker hela tiden sätta nya mål och hitta vägar för bolaget att växa. Och jag har precis lagt en beställning på två nya lastbilar som är specialbyggda för vår verksamhet.



2024-07-12
Dela artikel
banner image

Sponsrade artiklar

Artiklar publicerade på webbplatsen som inte är märkta redaktionellt är betalda samarbeten.

Den här webbplatsen använder cookiesför statistik och användarupplevelse.

Enterprise Magazine använder cookies för att förbättra din användarupplevelse, för att ge underlag till förbättring och vidareutveckling av hemsidan samt för att kunna rikta mer relevanta erbjudanden till dig.

Läs gärna vår personuppgiftspolicy. Om du samtycker till vår användning, välj Tillåt alla. Om du vill ändra ditt val i efterhand hittar du den möjligheten i botten på sidan.

Cookies