Dela artikel

Upplevelsearrangör utan begränsningar

Travel Arena skräddarsyr sina tjänster individuellt efter varje kunds behov. Vare sig det handlar om en företagsresa till Åre eller en New York-semester med konserter och klubbesök sätter de företaget ihop hela paketet. Shower, transporter och boende – allt är möjligt!


– Vi har många olika kunder med olika behov, därför att det viktigt att bredden och kompetensen finns in house. Vi har helt enkelt blivit experter på att ge skräddarsydd och personlig service där i princip alla slags tjänster är möjliga, konstaterar Mathias Blomqvist på Travel Arena.
Travel Arena märker av en ökad efterfrågan av personlig service. Jakten på resor och upplevelser online, och den stora avsaknaden av möten människor emellan, tycks ha fått en back lash-effekt. Nu vill allt fler företag och privatpersoner luta sig mot en researrangör. Trygghet och enkelhet väger tungt.
– Visst kan man fortfarande hitta den billigaste resan på nätet. Den kund som däremot väger in andra värden uppskattar att ha en resebyrå i ryggen. Om något skulle hända på resan är resebyrån ett stöd som kan erbjuda hjälp. Dessutom är det kostnadseffektivt för företag att anlita en arrangör som fixar allt. Där finns det sällan tid att ordna med all planering, säger Mathias.
Dalabaserade Travel Arena har många strängar på sin lyra. Just nu arbetar de för att inom kort kunna erbjuda dalaborna direktflyg till semesterorter utomlands. Dalarna har sina egna flygplatser och Travel Arena tycker inte att man ska behöva åka via Stockholm för att semestra i exempelvis Thailand.
– Travel Arena vill att resenärerna ska ha bra resemöjligheter från sin egen flygplats. Vi lever i en tid då det gäller att hela tiden tänka innovativt och nytt. Därför erbjuder vi det kunderna vill ha oavsett om det handlar om en dagstur till Ullared eller en vinprovarresa till Spanien, fortsätter Mathias.

Just temaresorna är populära. En resa med linedance-båt eller besök på mässor och shower tilltalar många kunder. Resor och upplevelser ska vara enkla och tillgängliga. Bland Travel Arenas kunder finns bland annat både Tony Richardsson och systrarna Kallur, företaget sköter en stor del av deras reselogistik.
– Visst har vi resor med exempelvis Apollo och Ving i vårt sortiment men i huvudsak producerar vi våra egna tjänster. Vi gör inget massproducerat utan tar fram lösningar utifrån de specifika behov som kunderna har, säger Mathias.
Företagsnamnet Travel Arena känns därmed väldigt logiskt.
– Med allt från event och konferenser till kickoffer är arena ett bra ord för att samla och uttrycka vår bredd.

2013-04-08