Välkänt matbolag med bredd och medvetenhet
I 20 år har Cajsa Johansson drivit Cajsa’s Kök enligt övertygelsen om att mat ska vara både hälsosam och välsmakande. Företaget som startade som lunchrestaurang har i dag utvecklats till ett välkänt matbolag med varma luncher, högkvalitativ färdigmat och catering i både Uppsala och Stockholm.
Sommaren är äntligen här. Och för medarbetarna på Cajsa´s Kök är den dubbelt efterlängtad.
– För oss är festsäsongen i full gång, en rolig tid med stora och häftiga events för både oss och våra kunder, säger vd Sara Karlsson-Klingberg.
Bröllop och konserter avlöser varandra sommaren igenom och Cajsa Johansson med resten av personalen njuter av att få organisera fantastiska temafester som blir minnen för livet.
– Vi lagar maten såklart men ofta står vi även för allt annat som gör en fest speciell. Med mat, blommor och musik skapar vi den stämning som kunden vill bjuda sina gäster på, berättar Cajsa.
De flesta eventen arrangeras i Uppsala men en stark etablering i Stockholm är i full gång. Till bland annat NK:s saluhall och Västermalmsgallerian i Stockholm levererar Cajsa’s Kök sin uppskattade färdigmat och catering. Maten finns både som färdigpackade matlådor och på vikt för kunden att kombinera.
– All vår mat ska ätas färsk och så ska det förbli, säger Cajsa som aldrig tummar på kvaliteten.
I Uppsala driver hon fyra lunchrestauranger där det varje dag serveras hemlagad mat.
Förutom hälsomedvetenheten genomsyras Cajsas matlagning av kreativitet och nytänkande.
– Ofta utgår jag ifrån en lokal råvara som jag förnyar med hjälp av kryddor och tillbehör från världens alla kök, säger Cajsa och berättar om flankstek från trakten serverad med en New Yorkinspirerad chilimajonäs och barbecuesås.
Med sprudlande energi och matglädje skapar hon det hon älskar mest av allt – minnesvärda upplevelser med maten i centrum.
2015-06-08
Dela artikel