184008 GT1

Gina Tricot – vi finns där kunden finns

Anna Appelqvist, brand director för Gina Tricot, pratar med sådan glöd, passion, engagemang och precision om företaget, medarbetarna, produkterna, samarbetspartnerna, visionen och kunderna, att man lyssnar med hänförelse på denna fantastiska resa som företaget befinner sig på. Destinationen är tydligt framåt. ”Vi är här för att stanna”, säger Anna.

Gina Tricot, öppnade sin första butik 1997. Idag finns det 186 butiker med cirka 2 000 anställda och marknaden är inom EU. Gina Tricot startades utifrån tanken att något fattades i modebranschen.


– Vi ville erbjuda ett enklare och roligare sätt för kvinnan att handla, med en närhet till kunden. Vi vill att enkelheten ska genomsyra såväl design som vårt sätt att driva vår verksamhet. Hjärtat ska vara med i alla besluten och vi visste redan från början vart vi ville och att vi skulle lyckas.


Anna menar att de tidigt drev företaget och butikerna på ett lite modernare sätt. Reklamkampanjerna var enkla och kunderna hade enkelt att relatera till modellerna och modet. De genomsyrades av värme, leenden och mycket hjärta. Gina Tricot strävar efter att vara prismedvetna, kommersiella och att vara ett märke som är tillgängligt för många.


– Vi jobbar nära våra kunder och har lätt att anpassa oss till marknadens förutsättningar. Vi ska finnas där kunden finns och ha kunden i fokus, samt skapa anledningar till att kunden ska besöka våra butiker, oavsett om det är en fysisk butik eller online, förklarar Anna.


Företaget samarbetar med ett flertal forskningsprojekt- och hållbarhetsorganisationer samt nätverk som arbetar med miljö- och kvinnofrågor via bland andra UNICEF, Better Cotton, The Accord Bangladesh samt det egna The Good Project med ett holistiskt perspektiv på hållbarhets- och miljöfrågor.


Gina Tricot är också en av de starkaste sponsorerna inom svensk ridsport och anordnar årligen Gina Tricot Grand Prix i Borås, en tävling som tioårs-jubilerade tidigare i år, samt samarbetar bland annat med Borås Grand Prix och Falsterbo Horse Show.


Passionen för mode och viljan hos medarbetarna att skapa en positiv kundupplevelse är stark. Företaget fortsätter sin expansionsresa och utveckling som en betydande modeaktör på den internationella marknaden.


– Vi arbetar prestigelöst och nytänkande, rakt in i framtiden, säger Anna.  

2018-09-27
Dela artikel
banner image

Sponsrade artiklar

Artiklar publicerade på webbplatsen som inte är märkta redaktionellt är betalda samarbeten.

Den här webbplatsen använder cookiesför statistik och användarupplevelse.

Enterprise Magazine använder cookies för att förbättra din användarupplevelse, för att ge underlag till förbättring och vidareutveckling av hemsidan samt för att kunna rikta mer relevanta erbjudanden till dig.

Läs gärna vår personuppgiftspolicy. Om du samtycker till vår användning, välj Tillåt alla. Om du vill ändra ditt val i efterhand hittar du den möjligheten i botten på sidan.

Cookies