_Sveriges Telefoni

Het uppstickare till de stora telefonijättarna

Teleoperatören Sveriges Telefoni har på kort tid utmanat och tagit marknadsandelar från branschens största aktörer. Med sin känsla för personlig service, produkter i världsklass samt unika marknadsmedvetenhet attraherar de kunder som stannar.

Succén bakom Sveriges Telefoni är smått sensationell. Företaget startade som återförsäljare av telekomtjänster i en liten källarlokal som grundarna och ägarna Elias Hermez och Linthu Islam hyrde av en naprapat. Duon arbetade hårt, från morgon till kväll, alla dagar i veckan, och fortsatte sedan på samma linje efter att man 2015 startade teleoperatörverksamhet. 


I dag huserar man i 400 kvadratmeter stora lokaler på Östermalm. På kort tid har man nått enorma framgångar och är på god väg att utvecklas till en betydande aktör på en hårt konkurrensutsatt marknad.

 

– Vi erbjuder fast och mobil telefoni samt mobilt bredband till företagskunder över hela Sverige, säger Linthu. 

Sedan fyra år producerar och distribuerar man telefoner med tillbehör och unikt för Sveriges Telefoni är den egenutvecklade mobiltelefonen TOR. 


_prio 2


Sveriges Telefoni är en av marknadens snabbast expanderade och mest omtalade operatörer. På frågan vad nyckeln till företagets explosionsartade tillväxt är, dröjer Elias och Linthu inte med svaret.


– Jag och min partners Elias har många års erfarenhet av branschen och enligt oss tror vi att vår framfart byggt på tre pelare som vi hela tiden försöker göra bättre, vår fantastisk personal,  en fördjupad relation till våra kunder och våra smarta samt prisvärda lösningar som hela tiden gör oss relevanta för marknaden.


Sedan start har man fokuserat på att etablera personliga kundrelationer där tillgänglighet, rådgivning och skräddarsydda lösningar är viktiga ingredienser. En strategi som uppenbarligen har varit lyckosam. Antalet nöjda och trogna kunder ökar ständigt. 


Nära relationer präglar också det interna företagsklimatet. 


– Vi är måna om att samarbeta på alla nivåer och trivseln bland våra anställda är något vi alltid prioriterar, säger Linthu. 


Elias nickar instämmande och tillägger:


– Den respekt och tillit vi kollegor känner för varandra sprider sig till våra kunder.


Ett systematiskt kvalitetsarbete pågår ständigt. Man är noga med att kunna garantera fortsatt hög kvalitet till fördelaktiga priser. 


_prio 1


– Vi ingår i samma nät och arbetar enligt samma avtal som de stora leverantörerna, men till skillnad från dem kan vi även erbjuda personlig service. Det är lättare att ha och göra med en person än en organisation, förklarar Linthu.   


Framtiden ser ljus ut och de två entreprenörerna har visionen klar:


– Vi kommer fortsätta fokusera på tillväxt och öka vår produktportfölj med fokus på mobila tjänster samt bevara och utveckla nöjda kunder. 

2017-05-22
Dela artikel
banner image

Sponsrade artiklar

Artiklar publicerade på webbplatsen som inte är märkta redaktionellt är betalda samarbeten.

Den här webbplatsen använder cookiesför statistik och användarupplevelse.

Enterprise Magazine använder cookies för att förbättra din användarupplevelse, för att ge underlag till förbättring och vidareutveckling av hemsidan samt för att kunna rikta mer relevanta erbjudanden till dig.

Läs gärna vår personuppgiftspolicy. Om du samtycker till vår användning, välj Tillåt alla. Om du vill ändra ditt val i efterhand hittar du den möjligheten i botten på sidan.

Cookies