Planerar du badrumsrenovering i Stockholm? Hos Badviks handlar det inte om snabba ryck och luddiga avtal. Det handlar om planering, förståelse och transparens. Och det börjar långt innan första kakelplattan sätts. “Vi pratar ofta med kunden i upp till tre veckor innan vi ens skickar en offert, berättar José. Även om de tackar nej efter det så vet de vad vi står för. Det är viktigare än att vinna varje affär”.
Offerten då? Den är ett kapitel i sig. “Vi gör långa, detaljerade offerter. Då vet kunden exakt vad som ingår – och vad som inte gör det. Det är så man undviker missförstånd”, fortsätter han. Badviks fokuserar på badrum men tar även större helhetsprojekt, där de varit med och byggt flera kompletta lägenheter. Men kärnan är fortfarande badrummen – där precision, noggrannhet och design väger tungt.
Tryggt, tydligt och tidsenligt
Med två års garanti och åtta års reklamationsrätt vill José att kunderna ska känna sig trygga – från start till färdigt badrum. “Jag vill inte att kunden ska ta förhastade beslut. Man ska hinna prata och planera i god tid innan vi börjar. Så fort man börjar fundera på att renovera där hemma är det bra att börja bolla tankar med en snickare.”
Just nu ser han att natursten och stora plattor är trendigt – men det är inte det viktigaste. “Vi tittar inte så mycket på trender, utan på vad som passar resten av huset eller lägenheten. Badrummet ska kännas enhetligt – inte bara snyggt i sig.”

Kemi före kvadratmeter
För José handlar en lyckad badrumsrenovering inte bara om tekniskt kunnande. Det handlar om relationer. “Man måste känna av kemin mellan beställare och hantverkare. Vi jobbar med hantverkare och rörmokare som jag vet levererar kvalitet – och som jag fungerar bra med”, säger José.
Projektledare blir egenföretagare
Sedan 2006 har José Tunas Arman förverkligat stockholmares badrumsdrömmar genom sitt företag Badviks, med fokus på kvalitet och genomtänkta lösningar. “Jag har alltid varit intresserad av bygg och konstruktion. Kanske för att jag är en problemlösare och tycker att hela branschen är superkreativ”, säger José.
Med över 1900 badrum i bagaget är det lätt att tänka att jobbet skulle kännas rutinmässigt. Men inte för José. “Ingen dag är den andra lik. Det är lika trevligt varje gång att starta ett nytt projekt”, berättar han vidare.
Och vad är det bästa med att driva eget inom byggbranschen? “Det är en livsstil och spänning hela tiden. Det är inte för alla – men jag älskar det. Trots att jag jobbar längre arbetspass än de allra flesta känns det aldrig som att jag jobbar”, säger José.
FAKTA / TIPS FRÅN JOSÉ INFÖR DIN BADRUMSRENOVERING
✔ Ta in tre offerter
✔ Jämför vad som faktiskt ingår – och inte
✔ Låt relation och kommunikation avgöra valet
✔ Börja prata med en hantverkare så snart tanken dyker upp
✔ Välj rekommenderade yrkespersoner – inte bara priset