Årsta Bygg & Alltjänst arbetar brett. Anders Bjelvenmark och hans medarbetare tar uppdrag av såväl hus- som lägenhetsinnehavare.
– Det finns egentligen ingenting som vi inte gör. Jag har även underentreprenörer som kan ta de områden som vi inte kan. Då blir det jag som är kundens kontaktperson, något som förenklar och skapar trygghet hos kunden, säger han.
Efter många år som anställd inom snickeribranschen valde Anders Bjelvenmark, som är elektriker i grunden, att starta eget. En av de främsta anledningarna till språnget var viljan att skapa en verksamhet med sådant han saknade hos sina arbetsgivare, bland annat att kunna ta sig tid att kommunicera med kunden och samtidigt utföra ett bra jobb.
– Jag vill kunna stå för det jag gör oavsett om det handlar om en timmes jobb med att sätta upp en fläkt eller ett uppdrag om 200 timmar, säger han.
Det har hunnit gå tre och ett halvt år sedan starten. Sedan dess har han sakta men säkert byggt upp sitt Årsta Bygg & Alltjänst, ett företag som har filosofin att lära upp nya snickare. För varje nyanställd snickare vill Anders Bjelvenmark ta in en lärling.
– Det är det sättet som unga kan lära sig på i den här branschen, säger Anders Bjelvenmark, som själv har engagerat sig fackligt under många år.
Han är ofta med om att guida kunden utifrån behov som ännu inte konkretiserats och lämnar därför tydliga och välspecificerade offerter. När det är gjort strävar man mot målet tillsammans.
– Anlitar man Årsta Bygg & Alltjänst kan man räkna med att ha en ständigt närvarande dialog om arbetet.