146070-forefront
146070-forefront2
146070-forefront
146070-forefront2

Drunkna inte i mediehavet

De flesta företag har förstått att de behöver en strategi för digitala medier, där det finns en stark marknadskraft. ”Många kunder vet inte hur de kan sprida sitt kampanjmaterial för att nå bästa effekt, men det vet vi”, säger Forefront:s vd Marcus Jildecrona.

Marcus Jildecrona berättar att han just nu lever den vision som han hade för fem år sedan, då han drömde om att skapa en digital mediebyrå. Forefront är i dag en mediegrupp som på fyra år vuxit från 2 till drygt 40 personer bestående av företagen Forefront, Salgado, Interactive Solutions & BetterSearch. Jildecronas byrå hjälper företag med olika digitala marknadssatsningar, för att öka deras intäkter och kundkrets.

    – Vi tar fram strategier för olika mediekanaler och väljer dem som passar kunden bäst. För att sprida kampanjmaterialet på nätet utgår vi bland annat utifrån kriterier som målgrupp, geografi, affärsområden, intressegrupperingar med mera, förklarar Marcus.  

 

Den snabba tekniska utvecklingen har förändrat mycket för företagen. Tidigare anlitade företag SEO-konsulter för att få teknisk hjälp med att optimera hemsidan för sökmotorer som Google, men den så kallade onpage-tjänsten kostade oftast stora pengar.

    – Därtill köpte man även interna och externa länkar till sin site för att ranka ännu bättre i träfflistor.

 

Googles algoritm förändrar ständigt spelplanen för SEO-branschen och därför klarar man i dag, med rätt kunskap, av optimeringen själv.

   – En av våra viktigaste uppgifter är att utbilda kunden i hur de kan kontrollera och hantera sin sida. Hur man bland annat skapar användargeneriskt innehåll, skriver texter, synkar flöden med mera, för att nå fler träffar i Google, vilket i sin tur leder till ökade intäkter och försäljning.

 

Nätet erbjuder en rad nya och moderna möjligheter. Det gäller bara att hitta rätt. Dagens medieutbud är enormt och i ständig förändring, därför måste man hålla sig ständigt à jour gällande nyheter i den digitala marknaden.

    – Vi har rätt kompetens för det och håller oss ständigt uppdaterade om saker som händer i IT- & medievärlden.

 

Jildecrona kallar sina experter för digitala medieambassadörer, som framgångsrikt hjälper kunden att skräddarsy en effektiv och lönsam strategi för internet.

    – Vi vill inte att ditt företag ska sakna analysen över kunders sökbeteenden, eller förlora sin marknadsföringsbudget genom felaktiga och omätbara medieval.

2014-11-07
Dela artikel
banner image

Sponsrade artiklar

Artiklar publicerade på webbplatsen som inte är märkta redaktionellt är betalda samarbeten.

Den här webbplatsen använder cookiesför statistik och användarupplevelse.

Enterprise Magazine använder cookies för att förbättra din användarupplevelse, för att ge underlag till förbättring och vidareutveckling av hemsidan samt för att kunna rikta mer relevanta erbjudanden till dig.

Läs gärna vår personuppgiftspolicy. Om du samtycker till vår användning, välj Tillåt alla. Om du vill ändra ditt val i efterhand hittar du den möjligheten i botten på sidan.

Cookies