itsm-image

Effektivisera er ärendehantering

Det är ingen hemlighet att allt fler företag upplever ökade krav på tillgänglighet från sina kunder. Kanske är det inte något negativt utan precis den motivationen vi behöver för att uppmuntra en snabbare utveckling. Har du en support som är överbelastad och som skulle behöva effektiviseras? Då kommer Nilex koppling mot Microsoft Teams och Chatbot att kunna hjälpa er.

Microsoft Teams används dagligen av 75 miljoner människor och det dagliga användandet har ökat kraftigt allt eftersom då fler arbetar hemifrån idag (april 2020). Appen hjälper ditt team att bland annat organisera sig och hålla kontakten, skapa egna team, starta gruppchattar, dela filer och boka möten. Microsoft Teams integrerar företagskommunikation och resurser och samlar allt på samma ställe. Chatbot-funktionen i Teams integrerar ännu en viktig funktion, då företag tillåts att även hjälpa sina användare och konsumenter på plattformen på ett effektivt sätt.


Våra kunder kan ladda ner Nilex appen i Microsoft Teams appstore och därigenom koppla samman våra två system. Inne i Teams har de översikt över ärenden som de har i Nilex. Konversationer man har i Teams kan man föra över till Nilex genom en integration och de syns som ärenden i vår ärendelista. Användarna i Teams kommer även kunna ställa frågor till vår Nilex chatbot som är baserad på Microsoft Chatbot. Den söker i vår kunskapsbank och chatbotten kommer också vara tillgänglig i vår self- service portal och därigenom ge användaren service 24/7.


Genom integrationen mellan Nilex och Microsoft Chatbot kan du och dina medarbetare få en snabb tillgång till Nilex kunskapsbank på nolltid, och därmed kan ni hitta den informationen ni behöver för att kunna möta era kunder på ett så snabbt och effektivt sätt som möjligt. 


Vid det här laget vågar vi påstå att vi är experter på att effektivisera våra kunders processer. En del av det handlar om att skapa möjligheten att täcka ett flertal kommunikationskanaler, som kan vara fördelaktiga för din verksamhet. Vårt senaste tillskott är, som ni kanske listat ut, vår nya chatbot i teams.


Genom att integrera Microsoft Chatbot och Nilex kunskapsbank kan du ge service till dina användare och konsumenter 24 timmar om dygnet, 7 dagar i veckan. Chatboten söker i Nilex kunskapsbank där du kan lägga in lathundar och svar på användare och konsumenters frågor. Du förenklar arbetet med att svara på användarnas frågor, eftersom allt ska finnas samlat på ett ställe. Tillsammans med Nilex övriga tjänster kommer chatboten att kunna bidra till en helhetslösning för er som underlättar ert företags dagliga arbete mot användarna. 

2021-08-24
Dela artikel
banner image

Sponsrade artiklar

Artiklar publicerade på webbplatsen som inte är märkta redaktionellt är betalda samarbeten.

Den här webbplatsen använder cookiesför statistik och användarupplevelse.

Enterprise Magazine använder cookies för att förbättra din användarupplevelse, för att ge underlag till förbättring och vidareutveckling av hemsidan samt för att kunna rikta mer relevanta erbjudanden till dig.

Läs gärna vår personuppgiftspolicy. Om du samtycker till vår användning, välj Tillåt alla. Om du vill ändra ditt val i efterhand hittar du den möjligheten i botten på sidan.

Cookies