itsm-image

Effektivisera er ärendehantering

Det är ingen hemlighet att allt fler företag upplever ökade krav på tillgänglighet från sina kunder. Kanske är det inte något negativt utan precis den motivationen vi behöver för att uppmuntra en snabbare utveckling. Har du en support som är överbelastad och som skulle behöva effektiviseras? Då kommer Nilex koppling mot Microsoft Teams och Chatbot att kunna hjälpa er.

Microsoft Teams används dagligen av 75 miljoner människor och det dagliga användandet har ökat kraftigt allt eftersom då fler arbetar hemifrån idag (april 2020). Appen hjälper ditt team att bland annat organisera sig och hålla kontakten, skapa egna team, starta gruppchattar, dela filer och boka möten. Microsoft Teams integrerar företagskommunikation och resurser och samlar allt på samma ställe. Chatbot-funktionen i Teams integrerar ännu en viktig funktion, då företag tillåts att även hjälpa sina användare och konsumenter på plattformen på ett effektivt sätt.


Våra kunder kan ladda ner Nilex appen i Microsoft Teams appstore och därigenom koppla samman våra två system. Inne i Teams har de översikt över ärenden som de har i Nilex. Konversationer man har i Teams kan man föra över till Nilex genom en integration och de syns som ärenden i vår ärendelista. Användarna i Teams kommer även kunna ställa frågor till vår Nilex chatbot som är baserad på Microsoft Chatbot. Den söker i vår kunskapsbank och chatbotten kommer också vara tillgänglig i vår self- service portal och därigenom ge användaren service 24/7.


Genom integrationen mellan Nilex och Microsoft Chatbot kan du och dina medarbetare få en snabb tillgång till Nilex kunskapsbank på nolltid, och därmed kan ni hitta den informationen ni behöver för att kunna möta era kunder på ett så snabbt och effektivt sätt som möjligt. 


Vid det här laget vågar vi påstå att vi är experter på att effektivisera våra kunders processer. En del av det handlar om att skapa möjligheten att täcka ett flertal kommunikationskanaler, som kan vara fördelaktiga för din verksamhet. Vårt senaste tillskott är, som ni kanske listat ut, vår nya chatbot i teams.


Genom att integrera Microsoft Chatbot och Nilex kunskapsbank kan du ge service till dina användare och konsumenter 24 timmar om dygnet, 7 dagar i veckan. Chatboten söker i Nilex kunskapsbank där du kan lägga in lathundar och svar på användare och konsumenters frågor. Du förenklar arbetet med att svara på användarnas frågor, eftersom allt ska finnas samlat på ett ställe. Tillsammans med Nilex övriga tjänster kommer chatboten att kunna bidra till en helhetslösning för er som underlättar ert företags dagliga arbete mot användarna. 

Läs mer...

2021-08-24

Em_serviceinabox_03

IT-företag med känsla

Artikel Bakom IT- och konsultföretaget Service in a Box AB finns en lång erfarenhet av data och IT men också en enorm drivkraft att hjälpa människor och företag så att de på bästa sätt kan använda IT som ett verktyg...
EM_advokatfirman-hahne-norlin_01

När du befinner dig i en kris eller vill förekomma en- välj rätt advokatbyrå

Artikel De flesta människor behöver någon gång i livet vända sig till en advokat. Du går igenom en skilsmässa, barnen ska få gåvor, ett testamente ska upprättas eller du har dragits in i ett brottmål. Advokater...
EM_andrea_brandstrom_01

Andréa Brändström

Vinnare av Hela Sverige Bakar 2017.

EM_hege-blaecker_08

Hege Bläcker

Bilfantast, influencer och en av Lidköpings mest framgångsrika företagare.

_Skincity-pressbild

Eldsjälen bakom Skincity

Annica Forsgren Kjellman ligger bakom skönhetsimperiet Skincity – professionell hudvård online.

Arkiv