163063 IM
163063 IM0
163063 IM
163063 IM0

Experter på nedsmutsade fasader och miljöer

Med lång erfarenhet av klottersanering, tak-och fasadtvätt samt soprumssanering arbetar man på Industrimålning i Stockholm AB miljömedvetet med sanering av nersmutsade miljöer. Fler och fler kunder väljer att behandla sina byggnader med förebyggande skydd, något som är både ekonomiskt klokt och klimatsmart.

Imisab har arbetat med klottersanering sedan 1997.


– Klottersanering utgör fortfarande en stor del av vårt arbete men nuförtiden satsar vi även stort på bland annat tak- och fasadtvätt, berättar Daniel Ferm som för knappt två år sedan tog över driften av firman efter sin far.


Efter att ha arbetat i familjeföretaget på lov och helger sedan tonåren har Daniel naturligtvis ovanligt lång och bred kunskap om hur branschen fungerar och vilka metoder som finns för olika typer av sanering och tvätt. Idag driver han Imisab i nära samarbete med Rickard Larsson, driftsansvarig.


– Tillsammans har vi bland annat utvecklat vår miljöpolicy, vilket är ett prioriterat område i företaget, förklarar Rickard och berättar att bolaget arbetar med omsorg om miljön på alla fronter: Från planerad bilkörning till att välja miljöanpassade medel och metoder för sanering. Imisab undviker i största möjliga mån att använda kemikalier.


– En viktig del i det här arbetet är också att arbeta förebyggande. På så sätt kan vi ofta sanera genom att bara använda vatten, säger Daniel. Förebyggande arbete innebär bland annat att man behandlar fasader med exempelvis klotterskydd som hindrar smuts och färg från att tränga in i fasaden.


– Man slipper fula spår av klotter och fasaden håller längre, vilket är ekonomiskt lönsamt i längden, säger Rickard.


Imisab erbjuder även rengöring av till exempel soprum och tvätt av nedsmutsade och illaluktande kärl. Tjänster som ofta efterfrågas av större och mindre bostadsrättsföreningar.


– Sopkärl tvättar vi invändigt med specialanpassad utrustning som även samlar upp allt lakvatten. Miljön är viktig för våra kunder, berättar Daniel.


Företaget eftersträvar ett nära och långsiktigt samarbete med sina uppdragsgivare.                         –Det är viktigt för oss att vara flexibla och att vi har en bra dialog med våra kunder. Är inte kunden nöjd är inte vi det heller, säger Rickard.


Innan man anlitar ett företag tycker Daniel och Rickard att man ska kontrollera referenser noga.


– Vi har ram-avtal med några av Stockholms största värdar vilket garanterar att de tjänster vi erbjuder håller hög kvalitet och att kundnöjdheten är stor, säger Daniel. 

2016-07-05
Dela artikel
banner image

Sponsrade artiklar

Artiklar publicerade på webbplatsen som inte är märkta redaktionellt är betalda samarbeten.

Den här webbplatsen använder cookiesför statistik och användarupplevelse.

Enterprise Magazine använder cookies för att förbättra din användarupplevelse, för att ge underlag till förbättring och vidareutveckling av hemsidan samt för att kunna rikta mer relevanta erbjudanden till dig.

Läs gärna vår personuppgiftspolicy. Om du samtycker till vår användning, välj Tillåt alla. Om du vill ändra ditt val i efterhand hittar du den möjligheten i botten på sidan.

Cookies