Dela artikel

Företaget som får lysande omdömen

På A&G Entreprenad har man varit verksamma sedan april i fjol och redan hunnit expandera i den utsträckningen att man har tre anställda. Nyckeln till framgångarna? Nöjda kunder. ”Vår högsta strävan är att varje kund ska vara nöjd och det har resulterat i att vi har fått bra omdömen”, säger Alex Mboge som driver verksamheten med Gabriel José Barrios.

På A&G Entreprenad arbetar man brett. Här ägnar personalen sig åt golvslipning, golvläggning, måleri, spackling, plattsättning, köksmontering och tapetsering. Att de gör ett bra arbete råder det ingen tvekan om med tanke på de kundomdömen som A&G Entreprenad får på Offerta.


– Kunderna beskriver oss som tillmötesgående, lyhörda, snabba och trevliga. Vi levererar 100-procentig service och kvalitet, inleder Gabriel José Barrios.




Kommunikationen är viktig för företaget som lovar en mycket bättre servicegrad än vad de flesta brukar vara vana vid. Det handlar givetvis om att lyssna på kunden, men även att kommunicera hur uppdragen fortlöper. Allt för att undvika misskommunikation. 



– Vi vill att kunden ska känna sig delaktig i hela processen. Är kunden bortrest skickar vi därmed iväg ett mejl till kunden i stället, för att hela tiden hålla denne uppdaterad, säger Alex Mboge.

Att skriva tydliga avtal och ta reda på vad kunden har för förhoppningar gällande projektet är ytterligare ett sätt att garantera ett lyckat slutresultat. 


– Vi åker först ut och tittar på ett jobb och lämnar sedan en offert till kunden, som även själv kan gå in och ändra i uppdragsbeskrivningen. Vi har fått väldigt bra respons på att vi är tydliga från våra tidigare kunder, så det är något positivt, säger Gabriel.

Att kunna ge tips och råd och agera bollplank åt kunden är en självklarhet, förutsatt att kunden har bestämt sig för vad som ska göras, så att projektet inte riskerar att bli för spretigt. Teamet kommer ofta på lösningar som kunden inte har tänkt på, vilket uppskattas stort. A&G Entreprenad har fingertoppskänsla för färg, material och balans.

Anlitar du företaget kan du även vara säker på att slippa ett kaos med smuts och byggdamm. Teamet strävar alltid efter att kunden inte ens ska märka att teamet har varit där efter renoveringens slut. 
– Vi bestämde oss för att vara raka motsatsen till vad vi har sett hända i vår bransch. Det innebär att vi ägnar några extra minuter åt att lämna platsen ren och städad åt kunden.

2015-04-14