Hos Direkt Optik i Södertälje kan man ta del av förmånliga erbjudanden inom glasögon. Här erbjuder man 3 för 1, vilket betyder att kunden får tre par glasögon men endast betalar för ett par. 3 för 1 går även att dela med en vän eller släkting.
– Vi på Direkt Optik ger god service och ett personligt engagemang vid beställning av glasögon. Våra produkter håller högsta kvalité, säger Tove Petersson butiksägare.
I butiken finns ett stort antal glasögonbågar, dels från Direkt Optiks egna märken och designerbågar från Longchamp, Armani och Tommy Hilfiger med flera.
De har också ett förmånligt erbjudande där barn och ungdomar kan utnyttja ”Kids Deal”. Erbjudandet grundar sig på ett statligt stöd för barn och ungdomar som behöver glasögon. Barn upp till 7 år får ett bidrag på 500 kronor medan de som är i åldrarna 7 till 18 år får 800 kronor.
Synundersökningar i Södertälje
Butiken säljer glasögon och kontaktlinser och utför synundersökningar av legitimerade optiker. Just synundersökningen är en viktigt del, menar Tove och de utförs av en optiker som har en gedigen utbildning på 3-4 år.
– Synen är viktig och vi utför därför noggranna synundersökningar dels för att täcka kundens behov av olika glasögon samt upptäcka eventuella ögonsjukdomar. Om vi hittar något avvikande skickar vi en remiss till ögonläkare, så att kunden får den rätta hjälpen så snabbt som möjligt.
Butiken har ett stort sortiment av linser och kunderna består av alltifrån barn som utövar sport till vuxna som föredrar linser istället för glasögon. Idag finns även progressiva linser.
– Det finns många varianter och alternativ inom progressiva linser. Därför får man ha lite tålamod med att hitta rätt men när man väl har gjort det blir många användare väldigt nöjda.
Direkt Optik i Södertälje är ett franchiseföretag. I butiken jobbar även Toves två döttrar Gabriella och Michaela samt ytterligare två anställda optiker. Toves man Michael är lantbrukare och han är ekonomiskt ansvarig för butiken.
Idag har Tove varit i branschen i 17 år och hon tycker verkligen om hur kedjan har utvecklat sina erbjudanden till förmån för kunderna. Butiken i Södertälje har många nöjda stamkunder samtidigt som de ständigt får nya som kommer på rekommendation från andra. Här har man lagt stort fokus på ett trevligt kundbemötande.
– Det leder till att kunderna trivs och återkommer, avslutar Tove.