134139-volkswagen-golfarena3
134139-volkswagen-golfarena2
134139-volkswagen-golfarena
134139-volkswagen-golfarena4
134139-volkswagen-golfarena3
134139-volkswagen-golfarena2
134139-volkswagen-golfarena
134139-volkswagen-golfarena4

Framtidens golfanläggning

Såväl nationell som internationell press har beskrivit Volkswagen Golfarena i Halmstad som framtidens golfanläggning. Med sitt nytänkande skakar man om lite bland förutfattade meningar i en högst traditionell bransch. Och anläggningen är dessutom mycket mer än bara golf.

Redan innan man svängt in på Volkswagen Golfarena slås man av den häftiga miljön. På en markplätt strax utanför Halmstad – bara tio minuter från stadens flygplats och ytterligare fem till centrum – känns det som att man förflyttas till kustlandskapet i Skottland. Böljande sanddyner täckta av vackert vajande gräs och imponerande stengärdesgårdar.
  – Vår ambition har varit att skapa något som inspirerar och får våra gäster att trivas. Med hela Kattegatt utanför fönstret och stranden som sträcker sig hela vägen till Tylösand nedanför oss har vi egentligen bara flyttat upp kustlandskapet lite närmare, berättar Martin Siljegård, anläggningens vd.

Den känslan möter man oavsett om man är golfare eller inte. För en stor del av verksamheten bygger på så mycket mer än bara golf. Företagskonferenser har blivit ett vanligt inslag på Volkswagen Golfarena. Martin Siljegård förklarar:
  – Vi är populära bland företag eftersom vi är ganska små och är duktiga på att göra mötet personligt. Dessutom har vi ett bra aktivitetsutbud som bryter av bra mot konferensaktiviteterna.
Upp till 50 personer kan tas emot vid konferenser och i den största lokalen sitter man med en hänförande utsikt över havet. Skulle det efter en lång dags diskussioner kännas lite stelt är det bara att promenera en trappa ned till det moderna gymmet. Här har man valt bort speglar på väggarna till förmån för stora fönsterpartier med en mäktig utsikt över den fantastiska anläggningen och havet i fonden.
  – Vår ambition är att locka fram den kreativa sidan hos våra gäster, oavsett om de är elitgolfare, nybörjare eller konferensgäster. När man vaknar i våra hotellrum vill vi att man ska få en känsla av nyfikenhet på vad dagen har att ge. Vår personal arbetar med en kreativ och lösningsorienterad syn på verksamheten, och när du som gäst lämnar oss ska du vara full av inspiration, menar Martin Siljegård.
  Det är svårt att inte hålla med. Nu jobbar man för fullt för att till vintern kunna öppna ett längdskidspår på konstsnö som sträcker sig tre kilometer runt anläggningen. Om det är miljön eller något annat som gör det är oklart, men goda idéer tycks frodas på Volkswagen Golfarena.

2014-05-23
Dela artikel
banner image

Sponsrade artiklar

Artiklar publicerade på webbplatsen som inte är märkta redaktionellt är betalda samarbeten.

Den här webbplatsen använder cookiesför statistik och användarupplevelse.

Enterprise Magazine använder cookies för att förbättra din användarupplevelse, för att ge underlag till förbättring och vidareutveckling av hemsidan samt för att kunna rikta mer relevanta erbjudanden till dig.

Läs gärna vår personuppgiftspolicy. Om du samtycker till vår användning, välj Tillåt alla. Om du vill ändra ditt val i efterhand hittar du den möjligheten i botten på sidan.

Cookies