Polis Emma - krönika
Kan jag snälla få prata med dig igen, för du va så bra att prata med.
– Det är väldigt känsligt att påverka någons utseende. Därför är det viktigt att kunden känner sig trygg. Kunden måste få tid att förklara och utan att frisören stressar. Vi gör alltid en kort konsultation med nya kunder för att förstå kundens stil, identitet och hur mycket tid kunden själv orkar lägga på att fixa håret, berättar Viktoria Galush, delägare till Arninge Hårcenter.
Salongen finns sedan 20 år tillbaka i Arninge centrum och man har sedan länge ett gott rykte med återkommande kunder. Det nya är syskonparet Viktoria och Jonathan Galush som sedan augusti 2013 äger salongen. För syskonen är kundbemötandet viktigast och för att säkerställa att salongen arbetade på ett professionellt sätt började Viktoria provjobba för de tidigare ägarna innan köpet.
– Förra ägarens koncept kändes helt perfekt och det var lätt för oss att ta över. Vi vill att det ska vara en lättsam stämning där kunden kan känna sig hemma och slappna av. Flera av de som arbetar här i dag har jag och Jonathan jobbat ihop med förut, , förklarar Viktoria.
Nu arbetar ett tajt gäng professionella frisörer i salongen och utför klipp, färg, slingor, permanentning och uppsättningar på både dam, herr och barn.
Både Viktoria och Jonathan är väl insatta i nya tekniker och trender. Just nu utförs mycket ombrefärgningar och slingor i metallicfärger. I framtiden hoppas de kunna utöka verksamheten med hårförlängningar, en nagelteknolog och ett större produktsortiment.
Sponsrade artiklar
Artiklar publicerade på webbplatsen som inte är märkta redaktionellt är betalda samarbeten.