Green Spruces breda sortiment och service har gjort att företagets kunder, som består av både privatpersoner, offentlig sektor och industri, är mycket nöjda och återkommande när det är dags att fylla på förråden. Men det finns fler anledningar:
– Att alltid ge kunden ett miljövänligt alternativ. Vi ställer höga krav på att våra produkter är miljömärkta och att vår distribution är effektiv och klimatsmart, säger Maximilian Nyström, vd och grundare av Green Spruce.
Som kund får man en egen kontaktperson med bra kunskap om produkterna. Varje leverans ska vara en god referens för företaget och ses som en rekommendation för kommande affärer.
– Vår filosofi är att alltid ge kunden ett miljövänligt alternativ, försäkrar Maximilian Nyström.
Företaget håller till i Solna, men har kunder över hela landet. Storsäljarna är förbrukningsmaterial som toalettpapper och hushållspapper, tvättmedel, sköljmedel, diskmedel, blöjor, kontorsmateriel samt olika kemprodukter.
Sortimentet finns tillgängliga på webben och Maximilian Nyström menar att det är enkelt att gå in och beställa i företagets e-butik. Han känner att han har hamnat helt rätt och berättar att det händer mycket i företaget just nu.
– Det är viktigt för oss att ge kunden mervärde vilket leder till inte bara nöjda kunder, utan mycket nöjda kunder, säger Maximilian Nyström.
Att vara miljövänliga hela vägen är en självklarhet. Kunden får leveransen ända fram till dörren med företagets lastbilar, i Stockholmsområdet via Jetpack och till övriga Sverige med hjälp av DHL. Green Spruce är också anslutet till FTI AB (Förpacknings- och tidningsinsamlingen) som samlar in och återvinner förpackningar.
Genom att erbjuda produkter och tjänster med minsta möjliga påverkan på människor och miljö sätter Green Spruce kort sagt alltid kunden i centrum.