Dela artikel

Kaffe är på allas läppar

Kaffe är en njutningsdryck som de flesta har en åsikt om. Det märker Jane Lundström på Kaffehuset som förser stora som små företag i Stockholmsregionen med riktigt gott kaffe.

Det viktigaste efter lönen är kaffet. Det menar i alla fall Jane Lundström på Kaffehuset som förser svenska arbetsplatser med den älskade drycken. Och visst finns det en sanning i hennes påstående, för utan kaffe är det få anställda som tycks vara kapabla att göra ett bra jobb. 

– Kaffe är verkligen en njutningsprodukt som är otroligt viktig ute på våra arbetsplatser. När fakturor och löner är betalda, är kaffet högsta prioritet, konstaterar Jane.

Kaffehuset har allt från den enkla maskinen till exklusivare märken. Tanken är att det ska finnas något för alla. Sedan Jane startade 2010 har hon blivit leverantör till en rad bekanta företag, däribland fastighetsbolaget Einar Mattson.

– Vi tror på det småskaliga och att kunna leverera en personlig, trygg och snabb service. I dag är vi fem anställda och som småföretagare måste man vara beredd på att hoppa in lite överallt. Man måste bli bra på mycket, menar Jane.

 

Jane har alltid älskat kaffe och brinner för försäljning. Det är intressen som i hög grad genomsyrar hennes yrkesroll.

– Jag har tyckt om kaffe sedan jag var elva år och försäljning är otroligt roligt. Det är glädjen att möta människor och göra något bra för dem som är drivkraften.

Kaffehuset tycks vara rätt forum för en kaffeälskare som Jane. Och hennes engagemang kan behövas i en konkurrensutsatt bransch som denna. Enbart i Stockholm finns det cirka 70 liknande företag. Men Kaffehuset sticker ut ur den stora massan genom att satsa på bra maskiner och prima råvaror.

– Om inte kaffet håller hög kvalitet spelar det ingen roll vad det är för maskin och vice versa. Allt går hand i hand och det är viktigt att både kaffet och maskinen är riktigt bra!

2012-08-28