Kaffe är på allas läppar
Kaffe är en njutningsdryck som de flesta har en åsikt om. Det märker Jane Lundström på Kaffehuset som förser stora som små företag i Stockholmsregionen med riktigt gott kaffe.
Det viktigaste efter lönen är kaffet. Det
menar i alla fall Jane Lundström på Kaffehuset som förser svenska arbetsplatser
med den älskade drycken. Och visst finns det en sanning i hennes påstående, för
utan kaffe är det få anställda som tycks vara kapabla att göra ett bra
jobb.
– Kaffe är verkligen en njutningsprodukt som
är otroligt viktig ute på våra arbetsplatser. När fakturor och löner är
betalda, är kaffet högsta prioritet, konstaterar Jane.
Kaffehuset har allt från den enkla maskinen
till exklusivare märken. Tanken är att det ska finnas något för alla. Sedan
Jane startade 2010 har hon blivit leverantör till en rad bekanta företag,
däribland fastighetsbolaget Einar Mattson.
– Vi tror på det småskaliga och att kunna
leverera en personlig, trygg och snabb service. I dag är vi fem anställda och
som småföretagare måste man vara beredd på att hoppa in lite överallt. Man
måste bli bra på mycket, menar Jane.
Jane har alltid älskat kaffe och brinner för
försäljning. Det är intressen som i hög grad genomsyrar hennes yrkesroll.
– Jag har tyckt om kaffe sedan jag var elva
år och försäljning är otroligt roligt. Det är glädjen att möta människor och
göra något bra för dem som är drivkraften.
Kaffehuset tycks vara rätt forum för en
kaffeälskare som Jane. Och hennes engagemang kan behövas i en konkurrensutsatt
bransch som denna. Enbart i Stockholm finns det cirka 70 liknande företag. Men Kaffehuset
sticker ut ur den stora massan genom att satsa på bra maskiner och prima
råvaror.
– Om inte kaffet håller hög kvalitet spelar
det ingen roll vad det är för maskin och vice versa. Allt går hand i hand och det
är viktigt att både kaffet och maskinen är riktigt bra!
2012-08-28
Dela artikel