Numera är det Jens Bergström som tagit över driften av verksamheten efter sin pappa Kjell.
– Pappa startade för snart 40 år sedan i en lokal med plats för bara fem bilar, berättar Jens.
Sedan dess har företaget vuxit stadigt och man kan i dag stoltsera med tredje generationens återkommande kunder. Jens tror att framgången främst beror på den nära relation till kunderna man fokuserat på att etablera sedan start. Långsiktighet, kvalitet och trygghet är värden man aldrig kompromissar med.
– Vi varken kan eller vill bli störst utan driver vår verksamhet som man gjorde förr, med sikte på hållbara och djupa kundrelationer, förtydligar Jens.
Inför ett bilköp analyserar man tillsammans med kunden vilka behov denne har i vardagen.
– För oss är det oerhört viktigt att våra kunder undantagslöst känner att de har köpt rätt bil.
Som ett exempel nämner han den nästan explosivt växande marknaden för elbilar.
– En bil vars motor behöver laddas passar bäst för dem som i vardagen inte kör så långa sträckor. Kör man ofta långt passar det dock bättre med en bränsledriven motor, säger Jens.
Alla som köpt en bil hos Bergström Bil får efter någon vecka ett samtal från firman. Man vill försäkra sig om att kunden är nöjd.
Den som lämnar in sin bil på service får naturligtvis en ersättningsbil vid behov. För service och reparationer samarbetar man nära med två auktoriserade verkstäder i grannskapet.
– De arbetar enligt samma filosofi som vi och ser alltid till att kunden får det lilla extra, avslutar Jens.