Dela artikel
Vill göra bilägandet så enkelt som möjligt
Du får ett sms när det är dags att sätta på vinterdäcken, och servicetiden kan du boka in direkt på skärmen i din bil. Kristianstads Automobil, en av Sveriges första återförsäljare av Volvo och största av Dacia och Renault, vill göra din tid bakom ratten så behaglig som det bara går.
Kristianstads Automobil grundades redan 1932, är ett avSveriges äldsta Volvoföretag och är endast fem år yngre än Volvo själva. I dagsäljer man även Renault och Dacia och är en av de mest framgångsrikaåterförsäljarna av dessa märken.
– Här kan vi göra en riktig behovsanalys och hargaranterat bilen som passar just dig. Jag brinner för de här varumärkena ochtycker att de kompletterar varandra på ett fantastiskt sätt, säger Fredrik Skanse,vd på Kristianstads Automobil.
Företaget levererar runt 900 nya Volvobilar om året, ochom man även räknar med begagnade bilar hamnar siffran på runt 2 000.
– Nu har vi lanserat mer eller mindre hela 90-serien,först ut var XC90 som kom för ett och halvt år sedan, men det händer såotroligt mycket på utvecklingssidan så om tre år är det den äldsta bilen i vårtprogram. Just 90-bilarna visar vart Volvo vill och är på väg, att det ska varaett premiummärke, säger Fredrik.
Men det är mer än bara försäljning av bilar som står ifokus. Fredrik Skanse tycker att det är minst lika viktigt att kunna ha ettkomplett utbud till kunderna, vilket innebär att de kan erbjuda allt som harmed bilägandet att göra, som skräddarsydda finansieringslösningar och service.
– Du får till exempel ett sms när du ska sätta påvinterdäcken, och när det är dags för service kommer det upp ett meddelande påskärmen i bilen. Med några få klicka har du bokat in en tid hos din personligaservicetekniker. Vi vill göra det så enkelt som möjligt för kunden!
2017-02-23