Dela artikel

Kundvård i världsklass

Specialresor i Karlstad är en framgångsrik resebyrå som nyligen har anslutit sig till koncernen, Unlimited Travel Group, vilken säkerligen kommer att få försäljningen att stiga ytterligare framöver. Trots expansionen har Specialresor inte tappat sin nära kontakt med kunderna, utan ser alltid till att erbjuda dem bästa möjliga service.

När Åsa Kjellman slutade sin utbildning år 1995 började hon jobba på Specialresor i Karlstad. Sedan sju år tillbaka driver hon företaget tillsammans med sina åtta anställda. Under hennes ledning har resebyrån nästan fördubblat sin försäljning och har precis förvärvats av Unlimited Travel Group. Koncernen äger nu 85 procent av bolaget, något som Åsa och hennes team berättar kommer att stärka resebyrån ytterligare.

Specialresor i Karlstad erbjuder till största delen resor i form av kundresor tillsammans med bland annat Swedbank och Sparbankerna. De arrangerar även resor för andra grupper såsom bland annat medlemsresor, studieresor och läsarresor. De egna specialresorna erbjuds via hemsidan.

En av anledningarna till att företag, föreningar, organisationer, tidningar, andra grupper och privatpersoner väljer att boka sina resor genom just Specialresor är deras kvalitetssäkring. De producerar själva sina reseupplägg och någon från kontoret besöker alltid resmålet innan det börjar säljas till kunderna. Det gör att resebyrån kan rekommendera de bästa restaurangerna, sevärdheterna och hotell som håller hög standard.
   – Väl på resan ska kunden sällan behöva plocka upp plånboken. Vårt koncept bygger på att det pris som kunden får inkluderar i princip allt, det finns inga dolda kostnader, säger Åsa Kjellman.

En annan viktig del för Specialresor är kundvården. Företaget anpassar sig efter kundernas specifika önskemål och skräddarsyr resor. För att säkerställa att kundservicen alltid är på topp arbetar resebyrån i första hand med svensktalande guider på destinationerna, vilket omfattar resor från Hurtigrutten i norr till Sydafrika i söder.
   – Våra ledord är kvalitet, hög service och trygghet, avslutar Åsa Kjellman.

2015-04-21