164078 OG

Levererar hållbara IT-lösningar

Många företag använder ineffektiva och föråldrade IT-system vilket hindrar dem från att satsa fullt på sin kärnverksamhet. Som lösning på detta erbjuder OhlanderGruppen kompletta IT-lösningar där både teknik och servicenivå anpassas efter de specifika behov som kunden har.

Det är inte ovanligt att ett företag har olika leverantörer för telefoni, kopiatorer, skrivare och IT. En tidskrävande och onödig lösning som orsakar frustration och som på sikt ofta leder till ekonomiska förluster. Det finns därför ett stort behov av att samla all IT och teknik under samma tak. Något som OhlanderGruppen är experter på att installera och underhålla.


Med hjälp av sitt team av skickliga tekniker bygger OhlanderGruppen ett IT-system där alla funktioner är integrerade.


– Vår inställning är att våra kunder inte ska behöva tänka på att de har ett IT-system överhuvudtaget. Det ska bara fungera, säger P-O Ohlander, ekonomichef på OhlanderGruppen.


Företaget riktar sig främst till små och medelstora företag. Anledningarna är flera men det beror främst på att man med hjälp av nära samarbete vill bygga långsiktiga relationer.


– För att kunna ge våra kunder service i toppklass måste vi se till att vi verkligen känner till deras verksamheter på djupet. En sådan insikt kräver naturligtvis en personlig relation, säger vd Stefan Ohlander.


Ett samarbete med OhlanderGruppen inleds med ett förutsättningslöst möte där kunden får berätta om vilka behov som finns och vilka funktioner som saknas, samt vilket mål kunden siktar mot med sin verksamhet.


– Företagen vet precis vad de behöver för sin verksamhet, men de känner inte till vilka möjligheter som finns – och det är där vi kommer in, säger P-O.


Efter att ha analyserat hur kundens system ser ut gör man en behovsanalys som man sedan presenterar.


– Vi formulerar hur nuläget ser ut, vad de vill uppnå och hur vi ska göra för att nå dit, förklarar Stefan.


Utmärkande för OhlanderGruppen är att de arbetar proaktivt med support och uppdateringar. Kundens IT-miljö kopplas upp så att teknikerna kan fjärrstyra supporten, i kombination med personliga besök ute hos kunderna.


– Vi kan på så sätt enkelt upptäcka eventuella problem och åtgärda dem utan att kunden märker någonting, säger P-O.


Att det inte tillkommer kostnader utanför avtalet för hela IT-tjänsten är ytterligare något som utmärker OhlanderGruppen.


– För mig är det helt absurt att kunden ska behöva betala extra för något som är vårt jobb att leverera, säger Stefan med eftertryck.


En majoritet av svenska företag har behov av att förbättra sin IT-organisation. Kanske är ditt företag ett av dem?

2016-08-31
Dela artikel
banner image

Sponsrade artiklar

Artiklar publicerade på webbplatsen som inte är märkta redaktionellt är betalda samarbeten.

Den här webbplatsen använder cookiesför statistik och användarupplevelse.

Enterprise Magazine använder cookies för att förbättra din användarupplevelse, för att ge underlag till förbättring och vidareutveckling av hemsidan samt för att kunna rikta mer relevanta erbjudanden till dig.

Läs gärna vår personuppgiftspolicy. Om du samtycker till vår användning, välj Tillåt alla. Om du vill ändra ditt val i efterhand hittar du den möjligheten i botten på sidan.

Cookies