Löser alla dina bilproblem
Plåt- och plastskador, repor i lacken, ej fungerande AC, däckbyten eller trasig vindruta? Det ordnar Bilskadeforum. Dave Slightan och Åke Schenström som driver verkstaden har medvetet sökt sig till branschen. ”Man får tänka till lite och det ger mer än att stå och byta oljor hela dagarna, säger Åke Schenström.
Dave Slightan och Åke Schenström har varit i branschen sedan tidigt 90-tal och utbildar sig fortlöpande i reparationsmetoder för att hålla sig uppdaterade med branschkraven.
– Det var betydligt enklare att reparera en bil för 20 år sedan. Krocksäkerheten som finns när bilen är ny ska finnas kvar efter reparation och det är ofta det utbildningarna går ut på, förklarar Åke Schenström, som köpte sin första bil när han var 14 år och ägnat sig åt motorer så länge han kan minnas.
Startskottet för Dave Slightans bilintresse väcktes tidigt. Han tillbringade en stor del av uppväxten i pappans bilverkstad och sedan dess har det bara rullat på.
På Bilskadeforum är man auktoriserade för att arbeta med Subaru, Saab, Mazda, Isuzu, Opel och Peugeot. Verksamheten har ett nära samarbete med de flesta försäkringsbolag och har investerat ordentligt i riktigt bra utrustning som möter auktorisations- och miljökrav – som en påkostad svets och branschens största lackbox för personbilar.
Här arbetar ett team på sju personer, alla med ett starkt intresse för bilar och reparationer. Till skillnad från många andra verkstäder har Bilskadeforum fullt upp och har kunder från ett relativt stort område, närmare bestämt allt mellan Järfälla och Enköping. Ägarna är ganska säkra på att kundtrycket beror på flexibiliteten som kunderna möts av.
– Vi tar på oss nästan vad som helst och vi har kapacitet att göra det. Just nu har vi bland annat uppdrag av en hyrbilsfirma. Skåpbilarna som de har är inte populära i vår bransch, men vi ordnar dem, säger Dave Slightan.
– Helhetslösningarna är populära. Samtidigt som man reparerar en krockskada kan man få rutan och luftkonditioneringen fixad. Många gillar att slippa åka runt till olika verkstäder för att få sådant ordnat. Service kan vi ombesörja via samarbetspartners, säger Åke Schenström.
Korta bokningstider är ytterligare en sak som får kunderna att köra de extra kilometrarna till Bilskadeforum.
– Och vi kan reparera bilen i en relativt snabb process. Vi fixar en normalskada lite snabbare än många andra och har få återkommande jobb. Mottot är att det ska rulla ut schyssta bilar härifrån, säger Åke Schenström.
2015-10-22
Dela artikel