– Idag har behovet av det personliga mötet ökat. Människor vill träffas, ta i hand och byta erfarenheter. Mässor handlar om att mötas. Våra mässor har tre tydliga delar; utställning, kompetensutveckling och nätverkande, säger Amy Närenborn, projektledare på Easyfairs.
Easyfairs fackmässor har en utställningsdel där du som leverantör träffar kunden direkt. Detta skapar möjlighet för dialog och du som kund kan direkt tala med en kunnig person samt testa produkten. Många kommer för att se nyheter, få inspiration, ny kunskap, köpa produkter eller tjänster, nätverka och/eller hitta samarbetspartners.
– Oavsett om du kommer till oss som utställare eller besökare tipsar jag dig om att ha ett tydligt syfte. Vad vill du ha ut av ditt mässdeltagande, frågar Amy.
Amy fortsätter: Som utställare ska du fråga dig själv, varför ställer vi ut på mässan? Ska vi visa upp en ny produkt, samla leads, bygga varumärke eller lansera ett nytt koncept? Genom att börja med syftet kommer ni få ett bättre mässdeltagande.
På Möten & Events samt Personal & Chef
I september går Möten & Events på Svenska Mässan i Göteborg och samlar ledande leverantörer inom mötes- och eventindustrin, de erbjuder besökarna lokaler, teknik, catering, aktiviteter och underhållning för deras företagsevent. Utöver utställningen erbjuds besökarna nätverkande och ett seminarieprogram med föreläsare som bland annat Elaine Eksvärd, Patrik Sjöberg och Christer Olsson.
Nyhet inför mässan 2018 är att Personal & Chef – Nordens största mötesplats för alla som leder och utvecklar personal kommer arrangeras för första gången parallellt med Möten & Events i Göteborg.
– En mässkombination som varit väldigt lyckad i Stockholm de senaste sju åren och vi hoppas på ett lika bra mottagande på västkusten, säger Amy.
Tips till dig som mässbesökare
Besökarna får också tipset av Amy att förbereda sig. Vilken föreläsare vill du lyssna till? Vilka aktiviteter finns på plats? Vilka utställare vill du träffa? Planera mässbesöket innan via mässans hemsida, så kommer du med all säkerhet få ett mer kvalitativt besök. Amy uppmanar oss också:
– Våga ta kontakt med människor. Var inte blyga!