Dela artikel

Nå dina mål med en träningsform som passar dig

Små mätbara delmål med en tidsram på max tre månader, det är Sats PT-ansvariga Mats Hellstens grundläggande tips för att nå dit du önskar med din träning. ”Det vanligaste felet folk gör är att sätta för höga mål under en för lång tidsram. Genom att ta små steg i taget kan du känna framgången och bör fira varje delmål som avklarats.”

Mats Hellsten menar även att det är viktigt att målen som sätts upp är ens egna och inte något andra förväntar sig. Träningen måste vara inspirerande och rolig, om den bara blir ett måste finns risken att den inte blir av.
   – Det är otroligt svårt att nå dina mål om du inte gör det du själv vill. Dessutom ska målen vara mätbara för att man ska kunna se ett resultat. Att säga att man vill må bättre eller se bättre ut är svårt att mäta, förklarar Mats Hellsten, Nordisk PT-ansvarig för Sats.

Han menar också att gymmet som anlitas ska kunna erbjuda den hjälp och service som krävs, samt att man redan innan start bör tänka igenom hur träningen ska passa in i ens eget veckoschema då många har ett livspussel som är svårt att få ihop. För att underlätta detta erbjuder Sats bra alternativ.
   – Ta med barnen till minisats. Där har de roligt tillsammans med utbildad personal medan du tränar. På samma sätt är det ett bra tillfälle att samtidigt umgås med vänner, tipsar Mats.
   Med sina 270 000 medlemmar är de den största gymkedjan i Norden. Med helhetstänk att alltid ligga i framkant när det gäller nya rön i träningen samtidigt som de erbjuder stora variationer av träning, är de ett ställe som har något för alla.
   – Alla nya kunder får ett åttaveckors introduktionsprogram med tre tillfällen med en personlig tränare för att komma igång. Genom webben och vår app kan vi sedan följa upp och ge tips på bland annat kost för att alla ska kunna nå sina mål. 


Foto: nokomdet.no

2014-01-04