– Vi arbetar nära våra kunder och varje månad träffas vi hemma hos dem för att fika, utvärdera assistansen och gå igenom fakturan, berättar Mia.
Hon ser till att ha kontakt med den dagliga verksamheten genom att regelbundet själv hoppa in som assistent.
– Det är trots allt i assistansen som kärnan finns och det är där jag kan lära känna våra kunder och samtidigt se till att personalen har det bra, förklarar hon.
Just omsorgen om personalen utmärker Lemon.
– Det är otroligt viktigt för mig, för kunderna och för hela verksamheten att personalen trivs och har det bra på jobbet, säger Mia.
Arbetsmiljön kontrolleras noga, man har kollektivavtal med Kommunal och håller regelbundet personalmöten. Mia är fullt övertygad om att anställda som trivs och stannar länge i företaget är avgörande för den kvalitet man kan leverera.
Assistansen skräddarsys efter varje kunds individuella behov, och man upprättar en genomförandeplan som regelbundet utvärderas. Något som uppskattas av många kunder.
– För att kunderna ska ha inflytande måste vi arbeta med transparens och tydlighet, förklarar Mia.
Hon har flera råd för den som står i begrepp att välja assistansbolag. Till exempel tipsar hon om Assistanskoll som drivs av Allmänna Arvsfonden och där varje företag kan presentera sig. Sedan gäller det att efterfråga referenser och gå igenom avtalsvillkor.
– Vi har ett kundavtal samt väl specificerade villkor formulerade i 20 punkter vilka vi går igenom med nya kunder. Vi är mycket noga med att aldrig lova något vi inte kan hålla, säger Mia.