154049 Husmanhagberg
154049 Husmanhagberg1
154049 Husmanhagberg
154049 Husmanhagberg1

Passionerade mäklare i framkant

Mäklarkedjan HusmanHagberg kan mäta sig med de största utan att tappa driv, entreprenörskap och dynamik. ”Det är högt till tak, ledningen är engagerad och vår verkställande direktör Lennart Hagberg har själv varit mäklare sedan unga år och äger fortfarande ett kontor. Det har resulterat i ett härligt klimat som genomsyrar hela kedjan”, säger fastighetsmäklaren Håkan Westerberg.

För fem år sedan köpte Håkan Westerberg och Johan Ljung HusmanHagberg på Kungsholmen. När fastighetsmäklarkontoren i Solna och Sundbyberg blev till salu slog de till igen tillsammans med kollegan John Nilsson.
   – Vi fick Centralvägen, där vi också har ett kontor, på köpet. Den här lokalen letade vi reda på senare, eftersom det kändes helt rätt etablera företaget i Sundbyberg, berättar Håkan Westberg när vi träffar honom och John Nilsson på distriktskontoret.

De menar att personalen och deras engagemang, liksom vilken stöttning och engagemang de får från ledningen, är avgörande för att kunna sticka ut i konkurrensen. Att verka lokalt är ytterligare en framgångsfaktor. Det gäller helt enkelt att vara på plats och samla på sig gott om kunskap för att möta kunden på deras hemmaplan.
   – Vi producerar även snyggt material i tryckta medier och på nätet, vilket är ett sätt för oss att sticka ut från mängden. Det är så vi vill uppfattas som också, att vi är en seriös fastighetsmäklare som erbjuder kvalitet hela vägen, säger John Nilsson.
   – Men vi tänker även alltid brett! Vi förmedlar inte bara finpustade objekt, utan är passionerade och moderna mäklare som ligger i framkant, flikar Håkan Westberg in.

Bostadsaffären är ofta den största affär för många människor och därför är valet av mäklare avgörande. Det gäller att välja en aktör som äger kompetens och goda kontakter med rätt köpare. Vid en första anblick kan byråerna se rätt lika ut men vid en närmare titt kan skillnaderna stora. Mäklarens lokala förankring, kunskap om sina områden och försäljningsförmåga är avgörande för en lyckad fastighetsaffär.
   – Om vi sköter vår kunddatabas på ett bra sätt så har vi fördel gentemot dem som inte gör det. Genom det kan vi ha flera hundra potentiella köpare på en lägenhet redan innan annonseringen har kommit igång, vilket är en stor fördel, säger Håkan Westberg.
Strukturerat, systematiskt och affärsmässigt arbete ger onekligen ett lönsamt resultat, något som HusmanHagberg i Sundbyberg satsar stort på.

2015-06-05
Dela artikel
banner image

Sponsrade artiklar

Artiklar publicerade på webbplatsen som inte är märkta redaktionellt är betalda samarbeten.

Den här webbplatsen använder cookiesför statistik och användarupplevelse.

Enterprise Magazine använder cookies för att förbättra din användarupplevelse, för att ge underlag till förbättring och vidareutveckling av hemsidan samt för att kunna rikta mer relevanta erbjudanden till dig.

Läs gärna vår personuppgiftspolicy. Om du samtycker till vår användning, välj Tillåt alla. Om du vill ändra ditt val i efterhand hittar du den möjligheten i botten på sidan.

Cookies