Dela artikel

Personlig revision med globala muskler

Om du köper en revisions- eller rådgivningstjänst från ett revisionsbolag är du förmodligen ute efter ett serviceinriktat arbete med hög kvalitet. ”Som en global revisions- och konsultbyrå är det viktigt att vi levererar god kvalitet och har en hög servicenivå gentemot våra kunder”, säger Roy Eide, auktoriserad revisor och partner på Mazars.

Mazars har anor sedan början av 1930-talet och är därmed en av de äldsta revisionsbyråerna i landet. I dagsläget finns bolaget representerade i 71 länder och har över 13 500 medarbetare runt om i världen. I Sverige har Mazars 250 anställda och kontor på 13 orter. Det gör att byrån på ett bra sätt kan hjälpa de kunder som exempelvis vill flytta sin verksamhet utomlands eller önskar etablera sig i fler länder, något som det ställs höga krav på för att genomföra i dag.
– Vi har långsiktiga relationer med de flesta av våra kunder. Ett exempel är en av mina första och äldsta kunder som nu efter 30 år lägger ner sin verksamhet, säger Roy Eide som själv varit i revisionsbranschen i 35 år.

Mazars organisation bygger på en öppen, integrerad och oberoende verksamhet som är specialiserad på revision, redovisning, skatt och rådgivning. Företagets värdegrunder genomsyrar den globala verksamheten och styr det dagliga arbetet och som respekteras och delas av alla partners och medarbetare i företaget. Mazars har ett brett spektrum av kunder, vilket gör att de har stor kunskap inom olika branscher men också erfarenhet av att arbeta med både små och stora företag. Enligt Roy Eide är den bästa kunden ett företag som har ordning på sina affärer, vilket minimerar riskerna för bägge parter.
– Det kan vara svårt att klara konjunktursvackor och hantera de motgångar som kan komma. Det är där vi kan bidra med vår kunskap och erfarenhet. Vi hanterar kundernas utmaningar som våra egna, säger Roy Eide.

Mazars kunder får en personlig rådgivare som kan lyssna och förstå de frågor och problem som kan uppstå.
– Våra rådgivare kan till exempel ge råd om kapitalförvaltning och hur företagen ska agera för att bli mer lönsamma. Det är vår roll som seriösa rådgivare att hjälpa våra kunder och få dem att lyckas driva företaget mot framgång.
– Tillsammans med kunden bygger vi en relation och kontinuitet som gynnar kunderna och företagets utveckling, avslutar Roy Eide.


Foto: Lars Lydig

2013-08-28