134106_ESU_hemtjanst

Populärt med personliga tjänster

Eija Urnefelt, ägare av ESU Hemtjänst, har arbetat inom vården sedan 1984. Det var när hon utförde undersökningar om det svenska vårdklimatet som hon såg sin chans att själv kunna påverka. ”Genom att starta mitt egna tjänsteföretag kunde jag få möjlighet att utföra jobbet precis så som jag ville och utifrån det behov som fanns”.

Att man är språkbunden inom vården var ett faktum som Eija Urnefelt tog fasta på. Har man inte tillräckliga svenskkunskaper blir det både svårt och många gånger hämmande att söka hjälp för sina problem. Därför erbjuder ESU Hemtjänst all slags personlig service på en rad av modersmål, inte minst föll det sig naturligt att vända sig till den målgrupp som i likhet med Eija själv talar finska.
– Har man svårt att uttrycka sig kan det kännas jobbigt att tala med vård- eller hemtjänstpersonal. Jag ville erbjuda tjänster på kundens eget språk, precis så som jag vill ha det när jag själv blir gammal. Det ska kännas tryggt och obesvärat att anlita hjälp!

Verksamheten har exploderat och många är nyfikna på vad ESU Hemtjänst kan erbjuda för slags tjänster. Att rensa garderoben för att ta fram sommarkläderna eller laga en riktigt god måltid är några fina exempel på uppskattade tjänster. Här ser man också till att det i största möjliga mån är samma personal som kontinuerligt kommer tillbaka till ”sina” kunder.
– Det vi sysslar med kan man kalla för personlig service. Det går inte att definiera det tydligare än så. Jag vill inte begränsa våra tjänster till något specifikt område eller en specifik åldersgrupp, utan så länge det är etiskt riktigt kan vi bistå med hjälp.
Det som ofta börjar med fönsterputsning och ett första möte leder inte sällan vidare till en rad andra uppdrag – från att ledsaga kunden ute på stan till att påta i trädgården tillsammans. ESU Hemtjänst kan även agera som ett traditionellt hemtjänstföretag på uppdrag av kommunen, men tjänsterna de erbjuder därtill är minst lika populära.
– Det är fantastiskt att kunna hjälpa människor till en bättre vardag. Visst utför vi även hemtjänstuppdrag men eftersom de ofta är begränsade vill vi erbjuda kunden möjligheten att få hjälp med mer än så, säger Eija Urnefelt.
– Jag gör alltid ett kostnadsfritt hembesök, då kan vi lära känna varandra och prata lite om vad man vill få hjälp med. Det är alltid en bra början!

2013-08-28
Dela artikel
banner image

Sponsrade artiklar

Artiklar publicerade på webbplatsen som inte är märkta redaktionellt är betalda samarbeten.

Den här webbplatsen använder cookiesför statistik och användarupplevelse.

Enterprise Magazine använder cookies för att förbättra din användarupplevelse, för att ge underlag till förbättring och vidareutveckling av hemsidan samt för att kunna rikta mer relevanta erbjudanden till dig.

Läs gärna vår personuppgiftspolicy. Om du samtycker till vår användning, välj Tillåt alla. Om du vill ändra ditt val i efterhand hittar du den möjligheten i botten på sidan.

Cookies