Prisvärda kontor i trivsamma miljöer
Quick Office startade sitt första kontorshotell 1999 och är i dag Sveriges största kontorshotellskedja med tio anläggningar runtom i Stockholm. Nummer elva öppnas i Globen City i april. Här erbjuds kontorsrum och arbetsplatser i ljusa och representativa lokaler med hög funktionalitet samt personlig och professionell service, precis som på alla Quick Offices kontorshotell.
I dagsläget har Quick Office kontorsrum i Bromma, Danderyd, Globen, Hammarby, Kista, Lidingö, Veddesta, Västberga, Arenastaden, Nacka och Älvsjö. Men eftersom Quick Office befinner sig i en expansionsfas kommer antalet kontorshotell öka inom kort.
– Bara under 2013 räknar vi med att utöka med minst två kontorshotell till, säger Niklas Lénart, vd på Quick Office Franchise Sweden AB.
Förutom det nya kontorshotellet i Globen City har det befintliga kontorshotellet i Kista på cirka 1 500 kvadratmeter nyrenoverats.
– Här blir det modern färgsättning, många fönsterpartier och bra gemensamma ytor för nätverkande. Kontorshotellet blir ett av områdets modernaste kontor både gällande interiör och tekniska lösningar, säger han.
Att hyra kontor på Quick Office innebär att man har full koll på sina kostnader utan att några dolda utgifter plötsligt dyker upp. Dessutom är det enkelt att expandera med flera rum om så önskas. Quick Office erbjuder en flexibel och professionell arbetsmiljö med tillgång till konferensrum och bemannad reception. Kunden kommer snabbt igång med sin verksamhet och får på köpet en personlig service av hög kvalitet.
– De flesta av våra kunder har redan höga krav och det gör att vi alltid erbjuder den bästa lösningen. Vi paketerar kontorslösningar utifrån kundens specifika behov. Hyr ett rum – få ett komplett kontor. Det är 100 procent kontorshotell, säger Alexander Csordas, affärsområdesansvarig på Quick Office, som menar att det finns en stadigt ökande efterfrågan på färdiga kontorslösningar.
Förutom separata kontor och mötesrum skapar Quick Office även drop down-arbetsplatser – gemensamma utrymmen där man kan sätta sig ner för att nätverka med andra företag. Allt för att få en flexibel miljö för sina hyresgäster.
2013-04-11
Dela artikel