Dela artikel

Proffsigt helhetsgrepp på byggprojekten

BS Tjänster i Hägersten drivs av vd Tomas Krzysztof och företagsledaren Thomas Lotsar. Duon är gamla kollegor som har varit i byggbranschen sedan 70-talet och anlitar man dem kan man vara säker på att få ett proffsigt resultat.

BS Tjänster har i dagsläget 30 anställda och sysselsätter även underentreprenörer som målare, elektriker, rörmokare och murare. Här ägnar man sig åt allt från att sätta upp en lampkrona i taket och renovering, om- och tillbyggnad till nybyggnationer från grunden. Markanläggning, takarbeten och betongarbeten utförs också enligt konstens alla regler. Snickarduon är övertygad om att det inte räcker med att vara en skicklig hantverkare för att gå hem hos kunderna. Lyhördhet, kommunikation, koll på branschregler och att utföra jobb i tid är minst lika viktigt.

I kundkretsen hittar vi bland annat Makeup Store, som är kända för sina fräscha lokaler med ljuskronor i taket och snygga displayer. Sminkkedjan anlitar bland annat BS Tjänster när det är dags att måla om, få hjälp med annan fastighetsskötsel eller ombyggnation.
   – De kräver lite finess med tanke på deras kunder, säger Thomas Lotsar och hans kollega fyller i:

   – Butikerna renoverar vi över hela Europa. Vi har också renoverat deras huvudkontor.

Franska ambassaden, Åhléns, Ica Maxi i Solna och Marc O’Polo är ytterligare kunder som är nöjda med BS Tjänster, som framför allt arbetar i Stockholm, Uppsala och Gävle.
   – Vi bygger om många butiker, både livsmedelsbutiker och klädbutiker, berättar Tomas Krzysztof.

Företaget, som också utför självkontroller och slutbesiktningar, sätter ära i att alltid åka ut på plats innan man ger kunden offert på ett uppdrag. Först när man har gjort sig en uppfattning om projektets omfattning ger man ett rörligt prisförslag till kunden, och det finns alltid ett pristak.
   – Då känner de trygghet i att det inte blir dyrare. Är killarna duktiga kan det till och med bli billigare för kunden. Hade vi varit tvungna att sätta fast pris är man tvungen att gardera sig, säger Thomas Lotsar.

Att hålla vad man lovar, inklusive deadlines, är en självklarhet.
   – Då får man betala vite men det har vi aldrig behövt. Vi klarar alltid att vara färdiga till slutdatum, säger Thomas Lotsar.

   – Vi jobbar nätter om så krävs, säger Tomas Krzysztof.

Det faktum att BS Tjänster växer så att det knakar, med en omsättning som ökar för varje år, talar sitt tydliga språk. Företaget är populärt och dess goda rykte ger fler kunder – hela tiden.

2015-10-20