Mercedes Murat
Konstnären som balanserar känslofylld konst med hårt fysiskt arbete.
I dagsläget arbetar fem anställda, alla mycket kompetenta och alltid uppdaterade med branschnyheter, på verkstaden Servicespecialisten för att serva de bilar som dyker upp. Här kompletterar man varandra för ett ultimat resultat.
– Vissa ägnar sig åt större arbeten medan andra tar servicearbeten och felsökningar som handlar om el och motor. Allt handlar om att kunden ska känna sig trygg när han lämnar in bilen här. Vi har ett stort ansvar, att köpa bil är ju en av de största investeringar man gör i livet, säger Jonas som ansvarar för kundmottagande, felsökning och diagnostik.
Trygghetskänslan och den höga servicegraden gör att kunderna återkommer till Servicespecialisten, som är knutna till branschorganisationen Motorbranschens Riksförbund.
– Vi ser alltid till att inte boka upp oss för mycket för att snabbt kunna ta hand om akuta problem åt våra kunder.
Drygt hälften av kundkretsen utgörs av BMW-ägare, kunder som inte sällan känner till verkstaden sedan barnsben då deras pappa servade bilen här. Servicespecialisten, som inte bara servar bilar utan kan även erbjuda däckförvaring, har lyckats med konststycket att ha kunder i flera generationer.
Sponsrade artiklar
Artiklar publicerade på webbplatsen som inte är märkta redaktionellt är betalda samarbeten.